onsdag 9 september 2009

9 september - Leighs Birthday!

Jag fick sova i natt och till och med lite mer än åtta timmar. Sedan somna jag om och som tur var vakna jag en halvtimma senare så jag hann till min lektion. Den här veckan är ganska lugn skolmässigt men nästa blir mycket tuffare med test och inlämningar i alla ämnena i stort sätt. Träningen idag var tuff, helt klart. Till dog-parken och gjorde 4*1000m där och sedan tillbaka. Det är dessutom typ 25 min bara dit. Jag var så stel i benen och trött och ont i magen på vägen tillbaka. Däremot kunde jag inte stanna utan jag sprang på ännu snabbare och kunde knappt känna mina ben, jag ville bara tillbaka. Så det blev ett pass på totalt 10 miles, 16 km. Sedan var det ice-bath vilket behövdes.

Nu har vi firat Leighs födelsedag för sista gången den här gången. Visst, idag var det hennes födelsedag men vi har firat den hela helgen med middag och grejer för hon inte kunde bestämma vilken dag hon ville fira den osv. Ganska skönt att det är klart på något sätt också. Ikväll gick vi i alla fall ut och ut indisk mat och sedan gick vi hem och åt tårta. Jag ska nog sluta äta alla kakor, tårtor och allt som är sött för ett tag för jag tror det faktiskt kanske kan hjälpa mig att kunna sova också. Slippa vara på en sockerkick hela tiden. Så nästa vecka blir det ändring på det!

En annan sak jag bara måste kommentera idag
är hur mycket jag hatar när folk äter direkt ifrån grytor, burkar, tallrikar, tårtor, som delas av andra. Ta det till din tallrik och ät det därifrån. Hur fräscht är det att äta direkt ifrån det alla ska äta ifrån?

Inga kommentarer: