måndag 31 augusti 2009

31 augusti - Familly dinner

Dagen började med att jag fick lämnat in min ansökan om det papper som ska skicka till CSN och nu tar det bara runt två dagar! Ska bli skönt att få det fixat snart så jag slipper oroa mig för pengarna.

Sedan sov jag mig igenom Enviro lektionen som idag handlade om mineraler och stenar vilket inte var allt för intressant men sedan hade jag Communication vilket var bra. Jag gillar det mer och mer och jag är själv förvånad över hur mycket jag ändå deltar i diskussioner och svarar på frågor i klassen men jag tror att betyget har en del med det att göra. Men det är bra och kommer vara något av det bästa med den kursen för min del.

Jag var lite orolig för träningen idag för att den i stort sätt kommer avgöra om jag tävlar på fredag eller inte och det skulle vara en riktigt tuff träning. 20min+4*1000m i 3km tävlingsfart + 20 min. Vår uppvärmning gick ju fortare än våra normala pass förra året. Tjejerna är duktiga och jag har väl insett att jag inte kan hänga på de duktigaste av dom. Jag gjorde passet utifrån mina förutsättningar och det gick faktiskt riktigt bra. Hela passet tog mer än två timmar och det blev nog runt 13 km totalt men det gick riktigt bra och kändes bra. Visst var jag inte som de duktigaste av tjejerna men utifrån mig själv. Så dålig är jag ju ändå inte. Innan träningen kände jag att jag inte ville tävla på fredag men på något sätt kände jag att jag kanske ändå är redo. Vi får se efter passet på onsdag men jag gillar tävla och jag tror ändå jag är redo.

Idag fick jag lagad middag igen!
Mamma-Emily ville laga mat till mig idag eftersom hon fortfarande har lov och jag har väldigt lite tid. Hon är så gullig. Så det blev familjemiddag idag. Det blev ungsbakad aubergine med störbröd över och sedan tomatsås och ost över med en god italiensk sallad. Väldigt gott faktiskt! Nu har jag också fått klart med matteläxan även om jag inte räknat i boken och gjort läxan men den kollar han ändå inte även om man borde göra den vill säga.

Inga kommentarer: