tisdag 8 september 2009

5 september - A night in IV

Först blev det en jätte lång long-run I ett tempo som kanske inte riktigt var meningen att bli så högt som det blev. Benen kändes däremot bra och jag sprang hela vägen upp för State och då måste man hålla blicken högt vilket jag behöver träna och dessutom hinna mellan alla trafikljus så man slipper stanna mellan alla. Det var däremot en bra en bra runda. Sedan fick jag pluggat en hel del på dagen innan det blev en kväll ute i IV. En killkompis/festkompis fyllde år så han hade stor fest där ute och skulle ha live-band så jag, Sofia, Leigh, Cia och Breeze. Det var jätte kul att få träffa Sofia igen! Verkligen toppen! Vi tog bilen ut och kom fram till festen men där var då inget band. Jag fick sedan veta att bandet hade soundcheckat men reda då hade grannarna klagat på ljudet så polisen kom och dom skulle inte få spela. Det var ett ganska känt band här borta som har turnerat runt i USA och jag hade sett fram emot det. Dessutom förstår jag inte, om man bor i IV får man tåla en del ljud annars bor man inte där. Så enkelt är det. Tråkigt men jag hade jätte kul ändå. Jag och Sofia höll ihop hela kvällen och ägde både dansgolvet och baren och basketplan! Dom andra hade inte lika kul som vi så de gick vidare. Dessutom träffa jag massa folk jag träffa förra helgen. Det är alltid kul att skaffa nya kompisar, de kan man aldrig få för mycket av. Det var en lyckad kväll och extra kul att Sofia var med!

Inga kommentarer: