torsdag 24 september 2009

22 september - Osäker framtid

Idag hade jag sista mattelektionen innan provet på tisdag och så fick vi tillbaka våra test från förra veckan vilket jag fick 30/30 på. Jag känner mig inte särskilt nervös inför provet men det känn som jag ändå borde vara det eftersom det är en fjärde del av betyget eller något liknande. Däremot känner jag att jag har ganska bra koll på det. Jag ska öva inför provet på onsdag lite tror jag.

På engelskan lämna vi in våra essays eller en del av oss. Ibland bara jag blir så trött på dumma människor och speciellt på personer som inte kan följa instruktioner. När läraren säger att essay ska vara med idéer från en bok och att man måste ha källförteckning hur man kan då komma till lektionen och inte fatta något alls. Speciellt när han har sagt det på lektionerna och det finns instruktioner på webben och på papper vi fått ut. Ibland blir jag bara så trött, tänk lite!

Idag hade vi bara egen träning så jag gick ut på en snabb runda innan lunchen för jag skulle träffa den här counselern idag vid fyra. Det var ett ganska delat svar jag fick. Antingen kunde jag försöka crasha en kurs på UCSB, universitetet här ute. Men då hämnar jag i andra hand efter de som går där på riktigt och dessutom på grund av budget neddragningarna så har dom dragit ner på kurser men tagit in fler elever. Så min chans kan man ju säga skulle inte vara hög om ens existera. Men visst var det en lösning man kunde test. Sedan kvarstod lösningen att jag skulle kunna ta engelskan i vinter på Santa Monica College i LA online. Problemet är bara med alla budgetneddragningar att många, nästan alla, college som i vanliga fall har en vintertermin har tagit bort den för att spara pegnar. SMC har ännu inte klargjort hur de ska göra så det är en väldigt osäker plan det också. Först trodde vi att jag kanske kunde få söka in till UC San Diego till vinter terminen 2011 men eftersom jag var internationell student gick inte det. Jag kan inte läsa engelska kurserna dubbelt här på SBCC heller. Så som det ser ut nu hoppas jag på SMC till vintern men man vet ju inte. Det är enda möjligheten för om jag vill gra en transfer nästa höst och plugga kvar här i USA. Det var med delade känslor jag gick därifrån och jag ska träffa honom nästa vecka igen för att göra klart en plan för hur allt ska gå till.

När jag kom hem tog jag och Emily cyklarna till stan
och gick på Farmers Market och sedan och fikade. Det var mysigt och jag älskar State St. det är en sådan idyllisk gata och så mysigt. Förresten är vårat internet sten sött, eller rättare sagt vår grannes som vi använder så vi måste hitta en lösning på det här och skaffa eget nu tror vi. Man inser hur mycket man måste ha internet hela tiden när det försvinner.

Inga kommentarer: