onsdag 2 september 2009

2 september - 4 hours sleep is not enough

Ja mer än fyra timmars effektiv sömn blev det inte i natt. Emily mådde halv dåligt så och var uppe och gick och väckte mig. Sedan hade jag svårt att somna om och sedan skulle Leigh upp vid sex så det var inte lätt att få sova. Dessutom var det varmt. Så halv levande halvt död gick jag till skolan vid åtta, skrev ut engelska läxan, skrev under papper för skåpet och gick sedan på hjälp och repetitionslektion med en tutor för Enviro i en timma innan lektionen. Man får extra credits av att gå dit och jag resonera som att om jag går dit behöver jag knappt plugga innan vilket var sant och dessutom får man extra credits. Jag tror jag fick alla rätt på quizet men det var verkligen inte svårt. Nivån på frågorna är inte hög om man säger så. Det snackas mycket om det men sen är det inget större alls. Dessutom somna jag inte på lektionen! Communication var också bra. Pasta och frysta grönsaker i tomatsås nog för tredje lunchen på veckan men det är i alla inte så dålig lunch ändå och det kan jag förbereda innan.

På träningen idag gick det okej. Däremot ska jag inte tävla på fredag kom jag och coach fram till. Jag är inte riktigt förberedd för det så det är bättre att vänta då. Däremot ska jag nog med och tita på tävlingen och göra ett träningspass där borta.

Imorgon har jag matte quiz och jag tror jag kan det men jag vet inte hur det går till alls. Dessutom har jag bara haft läraren en gång. Så det känns lite konstigt men jag hoppas det går bra. Däremot behöver mina hjärnceller mer sömn i natt men konstigt nog kommer jag in i någon andra fas nu så här vid nio, och jag hatar det. Emily har förresten gjort om en hel del i vårt rum nu och det är så sött och så mycket oss. Perfekt!

Inga kommentarer: