lördag 26 september 2009

25 September – The tiredness just hit me but it was a good day anyway

Imorse var det segt att ta sig upp, en fredag morgon för lektion. Jag är inte an vid det. Lektionen var ändå bra. Vi hade en counseler där som prata om kurser så det var ju ganska aktuellt för min del även om jag är mitt i det och på väg klara upp det. Det var ändå en helt okej lektionen men den tar ju hela förmiddagen.

Träningen idag var väldigt jobbig, 1200 m i snabbare än race-pace så fort med andra ord. Om man var över 10 sekunder så skulle man soppa och inte göra mer för vi kommit till kvalités period av säsongen och kvantitet är inte längre lika viktigt. Jag gjorde första bra och de tv andra av fyra helt okej. Sista var däremot inte bra alls och jag flåsa enormt mycket. Idag kändes det som att tröttheten och lite sömn faktiskt slog in. Jag var enormt trött efter passet och helt utslagen. Två och halv timma långt pass i stort sätt. Jag tog mig i alla fall hem på väldigt trötta ben och ville bara hem och sova.

Idag hade jag en date!
På Subway! Nästa, Emily hade ett presentkort där som hon ville använda så hon bjöd med mig. Så vi hade vår egna lilla fredags date på en så fin restaurang. Sedan gick vi och frossade i allt vi hittade på Albertson, Ben and Jerry glass som jag ännu inte haft här och som jag har velat ha så mycket och lite choklad också. Vi trötthets- och känslo-åt. Men det var väldigt gott och värt det.

Ikväll skulle Alla till IV för UCSB har precis börjat skolan så alla är här och tillbaka nu. Till och med Emily skulle ut dit, tro det eller ej, hon som inte ens gillar IV. Jag hängde däremot inte med mer än i bilen ett tag innan jag blev avsläppt hos Oli, jo det är vad han kallas (han heter egentligen Oliver men kallas Oli) så nu vet ni det. Så jag var där hela kvällen och blev sedan upplockad av Emily igen när de skulle hem från IV.

Inga kommentarer: