söndag 31 maj 2009

31 maj - A perfect day in Los Angeles

Idag vaknade jag och Emily jätte trötta men vi hade bestämt oss för att försöka komma iväg tidigt till Los Angeles idag så det var bara gå upp och dricka lite kaffe och åka iväg. Jag, Emily och Alina var det. Först gick vi på en marknad i Melrose. Det är inte en marknad med massa skräp utan en väldigt känd marknad där mycket trendigt folk går. Även om mycket är begagnat är det väldigt bra saker och har en högstatus hos modefantaster i området. Det var verkligen jätte kul att gå där man blev så inspirerad av allt. Jag fick köpt ett par röda skinnstövlar som jag bara blev kär i. Sedan köpte jag en Nine West väska till ett jätte bra pris. De andra fick shoppat massa annat bra också. Sedan gick vi en sväng på Melrose Blvd och shoppade vidare. Fick bland annat fyndat en klänning på American Apparel och en tröja på Urban Outfitter. Alla tre hittade massa bra saker och vi var riktigt nöjda med våra inköp. Sedan tog Emily med oss på en jätte känd judiskt restaurang i området där vi åt middag och sedan köpte med oss massa goda typiskt judiska kakor. Tiden går fort när man har roligt så sedan var det redan ganska sent så vi tog en sväng med bilen genom LA bland annat Beverly Hills och Rodeo Drive innan vi hittade motorvägen och tillbaka mot Santa Barbara. Det var verkligen en jätte bra dag med två underbara tjejer!

Inga kommentarer: