fredag 15 maj 2009

15 maj - Så får man börja om från början och hitta någon

I morse gick jag upp tidigt för att städa i ordning och göra mig klar för att den här tjejen skulle komma och titta på lägenheten. Hon hade sagt först vid tolv men jag fråga henne om hon kunde försöka komma hit vid elva. Så elva var jag klar. Halv ett ringde jag henne och hennes mobil var avstängd. Jag ringde igen och lämnade meddelande. Lite efter ett får jag ett meddelande. "Oj jag vaknade precis". Jag fråga henne när hon kunde komma istället och fick senare svaret att hon precis hade fått reda på att hon kunde bo hos en kompis hela sommaren så hon var inte intresserad längre. Så nu får jag börja om från början och hitta någon annan. Jag trodde verkligen ho var jätte intresserad men så fel jag hade. Så jag har mailat en annan tjej men jag behöver verkligen ha någon, snart. På ett sätt kände jag på mig det här idag, jag gör alltid det.

Sedan gick jag iväg till min tränares hus för att ha avslutning med laget. Tyvärr var det få som dök upp men vi fick en del mat och var ute i solen och jag fick pratat en del med de som var där. Synd bara att de var få av tjejerna som dök upp. Vi ska däremot försöka träffas en sista gång innan jag åker hem till Sverige. Dessutom har vi planerat att alla åka ner och hälsa på Amber i San Diego. Roadtrip! Dessutom har jag och Emily pratat om att försöka göra swap houses med någon under winter break. Det skulle vara så kul att byta boende med någon från what ever för några veckor. Om vi inte hänger med ner till Sydamerika med Natasha som vi prata om lite smått idag när hon kom över. Hade verkligen också varit jätte kul. Hade velat göra någon trip i alla fall men vi får se kanske borde hem och jobba i Sverige också, men det är lång tid kvar så vi får se när vi kommer närmare.

Senare ikväll gick jag, Emily, Leigh och Shenny ut och åt middag på en restaurang nere vid hamnen. Vilket var väldigt mysigt. Vi träffa två killar där som ville ta med oss ut på deras segelbåt och jag och Leigh ville verkligen med men Emily ville inte alls så det blev inte. Jag ville verkligen men vi kunde inte lämna Emily.

Jag fick precis ett mail från en tjej som hade svarat på min annons om boende. Hon ville ha det för sommaren Men hon har två katter. Vi får ha djur här det är inga problem men jag kan inte tänka mig att ha djur här. Nej! Hellre betalar jag för mig i sommar än att veta att två katter kan befinna sig i min säng och i min lägenhet. Nej!

Inga kommentarer: