söndag 10 maj 2009

9 maj - Man måste ju ta chansen

Idag fick jag pratat med mina kusiner på Skype. De var hemma hos oss över helgen. Det var kul att se dom båda igen och få höra dom prata. Sedan fick jag några ord med mamma också. För övrigt har branden lugnat ner sig och är i stort sätt under kontroll nu.

Jag och Emily tog en promenad ute i solen
och jag gick med henne på hennes daglig runda hon går varje dag. Vi gick på ställen jag inte har sett innan men jag måste säga att jag hade faktiskt missat något. Uppe på berget där såg man ner över hela stan i stort sätt, jätte vackert. Det blir nog tyvärr inga fler promenader för min del eller löprundor de närmaste. Jag kände av mitt ben alldeles för mycket och mamma har rått mig till att vila. Även om jag inte gjorde så idag men jag inser att det är nog inte bra. Jag har bara så svårt att veta vad jag ska göra. Jag vill röra på mig men jag borde inte.

Senare lade jag ner en hel del tid på att maila massa tjejer som hade lagt ut annonser om att de sökte boende i sommar. Jag måste verkligen försöka hitta någon som kan ta över min plats i lägenheten under sommaren så jag slipper sitta och betala hyra när jag inte ens kommer vara här. Det blev massvis med mail och förhoppningsvis kan jag få nått svar. Sedan blev det en del plugg. Det är bara en skolvecka kvar och finals veckan så det är bara hålla ut och inte tappa det sista när man kämpat så hela terminen.

Vi skulle egentligen på fest hos Mike idag men det blev ingen fest hos honom och vi blev bjudna på en annan fest istället. I Mesa. Egentligen var jag inte riktigt jätte taggad men vi klagar alltid på att vi alltid får åka till IV för att festa för i vet inga fester här så då kände vi att vi var nästan tvungna att gå den här gången. Det var inte jätte mycket folk men faktiskt riktigt kul ändå. Träffade mycket nytt folk även om en hel del av dom bara var där på besök från LA så taktiken med att hitta folk som faktiskt bor här i området gick väl inte allt för bra. Jag måste bara säga jag lyckades verkligen med min outfit igår. Bilder kanske kommer upp senare. Det roligaste under kvällen var ändå mitt och Emilys skämt vi har pratat om att göra så många gånger. Att tala om för folk att jag är the Prinsess of Sweden. Däremot säga att jag inte vill gå ut med det och därför ska man inte fråga eller prata med mig om det, utan bara lossas som ingenting. Hon talde om det för en kille och han trodde verkligen på det. Hon var så övertygad och talade om allt om att jag hur jag kommer blir drottning för jag är först född etc. Allt jag har talat om för henne om hur det fungerar i Sverige. Hon var bara så bra! Emily är en av de skönaste människorna jag känner!

Inga kommentarer: