tisdag 5 maj 2009

5 maj - Cinco de Mayo

Att inte springa påverkar mig verkligen. Igår gick jag ut på en lång promenad på en timma vilket hjälpte en del men ändå inte på samma sätt. Jag kan inte sova på kvällarna och jag får sådan huvudvärk. Och mår allmänt inte allt för bra. Att inte springa nu känns väldigt konstigt och även om det kan vara skönt så mår jag inte bättre av det. Jag måste däremot vila mina ben. Jag gick ut på en kort löprunda idag. 20 minuter men mitt knä och mitt vänstra ben gör ont. Det är som en muskel genom hela benet och genom hela knät. Jag tror jag får hålla mig till promenaderna nu ett tag till eller kanske testa att gå till gymmet och köra cross träning.

I övrigt var det varmt idag, dels på grund av att det var varmt men också på grund av att än en gång brinner det i Santa Barbara. Inte alls i samma omfattning som i höstas men ändå. De har däremot kontroll över den nu och har haft ett tag tror jag. Vi har ju inte TV eller något så vi ju inte hålla oss så uppdaterade.


Idag fick vi även paket! Mamma hade skickat godis och fiskar. Swedish fish direkt från Sverige. Så tjejerna fick smaka. Emily gillade verkligen inte de svarta men annars gillade dom de så klart. Jag har insett jag äter inte godis längre. Enda gången jag äter något sött är när vi bakar någon gång då oh då eller när vi åker till Crazys och köper yoghurt pretzels eller muffins eller kakor eller något liknande. Men det händer inte allt för ofta. Men vad jag saknat svenskt godis, det är så gott!

Idag är det Cinco de Mayo, en ursäkt för amerikaner att få festa, som Emily beskrev det. Det är däremot en mexikansk högtid. Vad de firar vet jag inte och ingen annan heller men firas ska det. Vi ska nog upp på gatan bara till några och fira med dom. Dricka Margaritas och äta tacochips med salsa. Allt på mexikanskt vis. Det blir nog inte så sent däremot för det är lekton åtta imorgon.

Inga kommentarer: