onsdag 27 maj 2009

27 maj - Use sunscreen!

Nu är man alltså tillbaka i Santa Barbara, och det är en vecka kvar tills jag åker härifrån. Det hela freaks me out en hel del för det är så mycket jag känner jag borde hinna med och göra och måste göra. Samtidigt som jag bara vill njuta av den sista veckan innan Sverige väntar. Det som stressar mig mest är att hitta någon som tar över min del i lägenheten för det kostar så mycket att bara ha det och inte vara här. Om man vore miljonär vad saker hade varit lättare. Jag hatar när pengar är ett stressmoment.

Jag fick en pratstund med mamma på Skype på morgonen när tjejerna gick till Starbucks för frukost. Snart är jag hemma. På något sätt vill jag bara nu på en gång säga ”klick” och så var jag hemma sittande i soffan i vardagsrummet. Samtidigt vill jag ta vara på sista veckan här.

Senare gick vi ner på stranden fasten vädret inte var toppen. Två timmar och jag glömde solkräm, vilket jag inte ska göra igen. Nu är jag helt röd i hela ansiktet. Hoppas bar det lägger sig och att det inte försvinner innan jag är hemma igen. Vädret kommer nog inte vara så bra här för resten av tiden jag kommer vara här.

På kvällen skulle vi till Sharkeez. Vi skulle förfesta med några tjejer nere på gatan men i sista stund bestämde dom sig för att dom inte ville gå. Alina skulle nog gå så vi åkte ner dit men ingen var där och hon har ingen telefon nu så vi åkte tillbaka hem igen. Såg på Gossip Girl finalavsnittet, vilket var riktigt bra. En tjej mailade mig förresten och var intresserad av lägenheten på kvällen och jag hoppas hon kan komma hit och titta på lägenheten imorgon.

1 kommentar:

danne sa...

Har också skype.