söndag 17 maj 2009

16 maj - ?

I morse var det svårt att gå upp. Min säng är alldeles för skön och drömmarna känns mer lockande än verkligheten. Jag kom i alla fall upp. Alina ringde och ville ha med mig ut till UCSB för en stor konsert där ute. Det hela passade bara inte alls och jag känner inte jag är på samma nivå som dom är. Dessutom hade det blev en hel dag. Visst det skulle bli mycket folk och kända band (även om jag inte känner till dom) men det var inte riktigt en bra dag för det idag. Saker och ting har förändrats också har jag insett. Jag måste nog bara vänja mig vid det och faktiskt se om det är den vägen jag vill gå, just nu, vilket jag tror.

Fick en pratstund med mamma på Skype. Snart är jag hemma! Det är inte lång tid kvar alls. Känns konstigt men ska bli otroligt skönt. Jag kommer däremot sakna Emily väldigt mycket faktiskt. Undrar också hu jag har förändrats, vilket jag vet att jag har, jämfört med mina kompisar där hemma. Jag fick sedan pluggat en hel del. Vädret var inte toppen idag så jag satt mest inne. Sedan gick jag en sväng till biblioteket för att klara hålla koncentrationen uppe.

Väl hemma igen var jag inte på toppen humör vilket Emily såg vilket på något sätt är positivt, vi har kommit varandra väldigt nära under de här månaderna. Jag gick med henne och Leigh på en promenad runt the neighborhood. Det hjälpt en hel del. Frisk luft och ett par löparskor på fötterna med bra musik på mp3n. Har precis fått laddad ner Coldplays nya skiva från deras turné. Gratis från deras sida, de delar även ut den efter alla deras konserter det här året. Sedan blev det middag, dusch och göra sig klar för att gå till Sofias fest. Eftersom det var konsert ute på UCSB kom folk senare om de ens dök upp. Det var kul att se Sofia, vi måste se till att ses i sommar. Skåne för en helg kan inte vara helt fel. Jag och Emily åkte senare hem ganska tidigt, för vi är så boring! Nej, vi har insett det är ingen idé för oss att göra spontana grejer eller göra saker bara för att. Det är inte vår grej, så varför göra det då? Jag är glad att jag har henne!

Inga kommentarer: