tisdag 19 maj 2009

19 maj - I didn't even need to do the final

Upp tidigt för att göra min bokföringsfinal. När jag kom dit var mitt namn däremot inte på tavlan (han har alltid bestämda platser på proven). Jag visst det! Jag gick därför till hans kontor och fråga varför och fick reda på att jag hade så högt medel i kursen att jag inte behövde göra min final, utan får ett A i kursen ändå! Väldigt skönt Men jag hade verkligen pluggat till den. Den tiden hade jag kunnat lägga på annat. Visst är det bra som han har att man inte behöver göra slutprovet om man har tillräckligt bra i kursen under terminen men det jobbiga är att man inte får reda på det förens när man kommer dit och redan har pluggat en massa. I alla fall han önska mig lycka till med allt och ville att jag skulle höra av mig om vad jag är i livet senare. Vilket jag kommer för han är en bra men hård lärare men ändå en av mina favoritlärare (och jag är nog en av hans favorit elever också).

Så jag gick hem och klockan var lite efter åtta och jag var redan uppe och klar. Fick gjort en del och sedan gick hag faktiskt ut på en lugn löprunda. Ville bara känna på det men inte riskera något. Kändes ändå ganska bra och jag sprang bara 30 minuter och bara på mjukt underlag så det blev att springa i varv men det ar helt okej. På måndag börjar försäsongen och hejdå för vila. Nästa gång jag får vila mer än en dag i sträck efter det blir till jul. Men jag ser fram emot det hela ändå.

Sedan har jag pluggat idag (en dag kvar), sålt tillbaka en av mina skolböcker, kanske (hoppas, hoppas)hittat någon som kan bo här i sommar, hämtat min kamera som varit på vift (därför det har varit väldigt lite bilder här det senaste), börjat packa och annat inför imorgon och organiserat upp mitt liv lite. Så imorgon är sista skoldagen och de två sista slutproven, sen bär det av mot Sacramento och hem till Emily! Önska mig lycka till för imorgon! Nu ska jag läsa igenom de en sista gång bara.

1 kommentar:

izabella sa...

Hej! Jag heter Izabella och går snart ut gymnasiet i Sverige. Har tänkt länge på att åka till USA, just till din skola och plugga.
Jag har en liten fråga.
Tycker du att de varit svårt att plugga i USA? Åkte du dirket ifrån sveirge till USA och började plugga? Tack på förhand /Izabella