torsdag 7 maj 2009

7 maj - Ännu mera värme och aska regna ner över oss

Still there...

På morgonen var det sjukt varmt och i natt. Jag känner jag är inte van vid värmen just nu. Över 35 grader på morgonen är ganska mycket. Dessutom är min hud väldigt känslig just nu vilket är jobbigt i värmen. Ingen visste om vi hade skola så jag gick dit och insåg att det hade vi. Så jag gick hem tog en kort promenad och gjorde mig klar för att ha lektion. Alla var där till min förvåning och vi hade lektion som vanligt. På morgonen var det inte alls rökigt och det såg mycket bättre ut men efter igår vet man att det går fort. Sedan gick jag hem och prata med mamma på Skype. Jag saknar henne men snart träffar jag dom alla igen! Sedan åt jag lite lunch innan jag gick ner på stranden för att sola. Ingen av tjejerna kunde hänga med så jag gick ner själv men det var ganska skönt ändå. Eftersom jag tror jag kanske inte tål solkrämen ville jag bara vara där en stund för jag vill inte bränna mig. När jag var där nere blev jag påmind om hur mycket jag älskar stranden och havet. Jag solade en stund och jag badad nästan! Många tror att vattnet här är varmt men jag kan lova er, vattnet här blir nästan aldrig varmt. Det började dessutom blåsa upp en hel del och branden tog fart igen och vågorna var större än man trodde. Det gjorde att jag inte vill gå ut för långt för vilken kraft dom har. Det ser inte så ut men undervattnet har sådan kraft. Efter en och en halvtimma gick jag hem igen.

Som sagt branden blossade upp igen men först gick vindarna åt ett annat håll så vi påverkades inte av det men sedan vände dom. Det var riktigt grått här sedan och är fortfarande och varmt. Klockan är typ 11 och det är nog nästan 30 grader fortfarande. Jag och Emily åkte iväg upp till Mesa en stund i alla fall för vi kunde inte sitta här i lägenheten. Det regnade och regnar fortfarande aska ute just nu. Det blåser inte nu och har inte gjort på flera timmar men det gör att det blir ingen luft alls och askan bara ligger som ett lock över oss. Jag vill inte klaga på värmen men just nu har jag svårt att hantera den faktiskt. Jag ska försökta sova snart men tanken på att gå och lägga sig i det rummet ger mig klaustrofobi. Jag ska nog inte vara i solen imorgon i alla fall för min hud är jätte irriterad just nu men inte alls bränd men väldigt känslig.

Inga kommentarer: