onsdag 13 maj 2009

13 maj - Lycklig och fruktansvärt trött

Jag skulle ringa C innan lektionen för att gratta honom på den stora dagen men jag hann inte. Efteråt blev det för sent, så jag får helt enkelt ringa imorgon istället. Han förstår säkert. Jag menar jag har ett väldigt hektiskt schema. I alla fall grattis Prins Carl-Philip på 30 årsdagen.

Igår kväll var det ödet alltså. Jag skulle precis stänga av datorn och sista sidan jag har uppe. Där står det att de släpper mera U2 biljetter till deras konsert på Ullevi i sommar 10:00 svensk tid onsdagen den 13 maj. Med andra ord en och en halv timma senare. Det var ödet! Jag ringde pappa och försökte få honom att kunna fixa biljetter till mig men han hade möte och det gick inte riktigt även om han skulle försöka. Den här gången skulle jag inte missa några biljetter. Så jag gick och lade mig och satte klockan på en timma senare. Och jag fick mina efterlängtade biljetter!!! De var de dyraste biljetterna men det är så värt det. Jag fick tag i två biljetter och idag har jag också få tag i någon som vill hänga med mig. Amanda och jag ska på U2 på Ullevi lördagen den 1 augusti 2009. Jag är så lycklig! Tråkigt bara att det blev sittplatser men det får funka. Jag vill vara där bara! Det kommer vara en sådan bra konsert. Scenen ska vara riktigt cool vilket bara kommer göra framträdandet ännu bättre dessutom är låtarna på nya skivan riktigt bra. Jag längtar!

Det blev inte många timmar sömn i natt med andra ord så jag har varit heltrött idag. Somnade ute när jag solade, liggande på en handduk på asfalten utanför vår dörr eftersom där inte blåser. Mycket pluggande blir det inte nu för tiden, jag och Emily bara distraherar varandra och får inget gjort alls. Jag hade i alla fall min sista business och ekonomi lektion idag. Känns konstigt. Jag har läst så mycket ekonomi och business och nästa år kommer jag inte läsa något alls. Det är inte förens året efter det jag kanske läser ekonomi igen. Jag har däremot insett att det faktiskt är något jag kanske vill hålla på med men på ett större plan. Jag vill nog inte starta eget, inte i nuläget. Jag känner inte alls något intresse i det. Jag hade velat jobba för någon stor världsorganisation som EU, Världsbanken, FN m.m. där jag kan kombinera mina kunskaper inom ekonomi, samhällskunskap, miljö, politik på en internationell nivå m.m. Eller jobba för ett stor etablerat företag på något sätt. Men det förändras fort, imorgon kanske jag vill bli bondfru, vem vet?

Nu ska jag nog sova snart eller kanske se One Tree Hill, får se. Önska mig lycka till på mitt sista delprov imorgon i bokföringen!

Inga kommentarer: