tisdag 12 maj 2009

12 maj - Solen gör mig lycklig och det börjar gå mot sitt slut

Imorse när jag vakna fick bara en sådan längtan att träna. Känner mig som en soffpotatis efter att inte ha tränat ordentligt på en vecka. Så jag låna Emilys hopprep och hoppade för att få upp lite flås i en halvtimma och sedan gjorde jag styrkeövningar. Hoppa hopprep var faktiskt bättre än promenad och löpning för benet vilket var skönt. Sedan hade jag min sista bokföringslektion idag i stort sätt, på torsdag är det bara sista delprovet och sedan slutprovet nästa tisdag.

Sedan har jag suttit ute och pluggat och solat hela dan innan solen försvann bakom träden utanför oss. På något sätt fasten det är slutprov och stressande saker framöver känner jag redan sommar lycka! Som när man har gått på sommarlov, den där obeskrivliga känslan. Men jag är inte klar än. Jag måste hålla fokus det sista nu och klara av allt jag kämpat för hela terminen men det är ju bättre att jag gör det med ett leende. Jag vill få ut det sista av tiden här nu också innan jag åker hem. Göra det jag älskar att göra här och de jag inte gjort än. Sedan ser jag fram emot att få komma hem. Tjejträffa med alla är redan inplanerat den 7 juni när alla är hemma igen. Det kan bara bli en hellyckad dag!

Senare tog jag och Emily cyklarna ner till stan för att gå på Farmers Market där vi köpte sallad. Emily har blivit så organic och miljömedveten det senaste och dessutom vegetarian. Så det här är bara en del i det hela. Hon inspirerar mig också måste jag säga med sin entusiasm. Jag kan däremot inte sluta äta kött men mer organiska grejer kan inte skada. Det tråkiga är bara att det är dyrare men som hon säger ”Då slipper man i alla fall lägga pengar på sjukvård när man bli äldre, så det går på ett ut eller till det bättre.”

Har dessutom hittat två, tre som är intresserad av att ta över min del i lägenheten i sommar men de vill bara ha den juni och juli men det är absolut bättre än inget. Ska försöka få hit dom också och titta på den så det blir klart. Hade varit så skönt att få det klart och dessutom slippa betala i sommar. Vad ska jag göra för alla dom pengarna? Skämt och sido det finns massa kul skolavgifter och lägga dom pengarna på. Nu väntar jag bara på att Emily ska komma tillbaka från gymmet så vi kan åka till Crazys. Vet inte om vi ska ha något men vi kanske träffar nått kul folk där vem vet? Dessutom är det roligare än plugg just nu.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hej! Kom in på din blogg bara av en slump när jag googla på santa barbara! Jag och två kompisar ska till santa barbara en termin för att plugga, åker i höst, och tänkte bara höra med dig om tips på hur vi ska få tag på boende? MVH Matilda

Sarah sa...

Jag hjälper er gärna med tips men det är lättare om du mailar mig istället så svarar jag på era frågor.