fredag 15 maj 2009

14 maj - Sista skoldagen avklarad och tre veckor kvar

Nu här jag klarat av alla mina lektioner och nu är sista riktiga skolveckan faktiskt över. Det är bara tre prov kvar, ett på tisdag och två på onsdag. Jag hade delprov i bokföringen idag vilket gick okej. Känner att jag är ganska trött på hela provsituationen nu och vill bara ha sommarlov så koncentrationen var väl inte på topp kanske. Nu är det gjort i alla fall.

Solen sken idag igen så jag och Emily låg här ute och sola. Jag börjar bli brun nu faktiskt men brunare ska jag bli. Försöker att sola lite varje dag så att solbrännan blir bättre och håller längre. Dessutom har jag städat en del för imorgon kommer en tjej och tittar på lägenheten.

Om tre veckor är jag hemma i Sverige igen. Det känns så konstigt. Har insett också att även om jag kommer tillbaka hit kommer ju inte alla tillbaka hit till hösten. Det kommer bli mycket nytt folk vilket är kul också. Insåg att vissa kommer jag redan ha sett för sista gången. Det är lite sorligt. Det kommer dessutom vara konstigt att vara borta ifrån Santa Barbara i två och en halv månad, inte prata engelska hela tiden, inte träffa mina rumskompisar varje dag m.m. Det kommer bli annorlunda. Däremot längtar jag så mycket efter vissa där hemma men de är ju där. Det är mest tråkigt med de man aldrig får träffa igen. Insåg att en av mina första amerikanska kompisar och bästa löparkompisen inte kommer vara här nästa år, Amber. Hon börjar på UCSD till hösten men jag hälsar gärna på för jag vill jätte gärna till San Diego och det finns nog inte tid till det innan jag åker hem.

På kvällen såg vi Gossip Girl och två avsnitt av One Tree Hill. Vi var alla tre väldigt trötta. Men vilka bra avsnitt. Båda serierna hade gått ner sig en del innan men det här var tre riktigt bra avsnitt. Börjar fundera på hur jag ska kunna se dom ifrån Sverige sen.

Inga kommentarer: