lördag 9 maj 2009

8 maj - IV, säger bara det

Branden igår förvärrades väldigt mycket och jag vet många fler som fick evakueras. Dessutom var det på nyheterna och i tidningen i Sverige. Det är då man inser hur stort det faktiskt är. Det sägs att branden är större än något har varit på de senaste 20 åren. På morgonen var det än en gång mycket bättre och för en gång skull kunde jag andas. Jag vaknade inte av att det var över 30 grader i rummet. Vilket var en lättnad. Min morgon blev ändå ganska tidig för jag fick börja välja kurser idag inför hösten. Det blev; Engelska, Matte, Environmental Studies, Communication och Cross Country. Det är i stort sätt klart att jag ska ta de kurserna men jag funderar på att ta astronomi istället för Environmental Studies men jag tror ändå inte det. Det blir många units men jag ska nog se till och klara av det. Sedan åt jag frukost till Brothers and Sisters. Innan jag tog tag i annat jag behövde göra.

Senare tog jag en promenad till Mesa för att träffa Sofia. Vi skulle egentligen träffas vid skolan men pga. branden var skolan faktiskt stängd idag. Då inser man hur stort det faktiskt är. Vi tog en kaffe på Starbucks och det var kul att träffa henne. Hon åker däremot hem så snart, vilket är lite tråkigt.

Väl hemma igen fick jag reda på att det var en stor födelsedagsfest i IV ikväll, hos Davids. Där är alltid kul så jag kunde inte annat än säga ja till att hänga med. Vi gjorde oss klara och först förfestade lite snabbt med tjejerna på gatan nedanför innan vi tog bussen ut. Vi mötte en hel del på vägen dit som vi kände. Jag sitter här nu hemkommen, äntligen! Det var en riktigt bra fest, mycket folk och riktigt kul förutom… två rumkompisar som åt för lite innan och drack för mycket efter. Det är en sak att ta hand om en, men två. Jag fick däremot hjälp och till slut kom vi tillbaka. Det är bara så synd för det var riktigt kul. Men det är väl smällar man får ta. Känner bara hur mycket jag ibland hatar IV, hur för mycket college det är. Annledningen varför jag bor Downtown!

Ibland vill jag bara vara 30 år och gå på vin middagar och vara gammal och mogen, lika mycket som jag ibland vill vara 5 år igen och bara bry sig om vad man skulle leka med för dagen, Barbie eller dockor eller kanske både och?

Inga kommentarer: