lördag 30 maj 2009

30 maj - It just got so much more real even if it still feels really

Det blev som sagt väldigt sent igår så även om jag sov ganska länge var det nog inte tillräckligt. Idag skulle jag ta ett sista ryck för att hitta någon som ville ta över min del i lägenheten under sommaren. Det var idag eller inte alls i stort sätt eftersom vi åker till LA imorgon och måndag hade kunnat funka men sedan åker jag tidigt på onsdag så det fanns inte så mycket tid. Jag hade fått en del mail faktiskt från folk som var intresserade men jag vet själv hur man skickar massmeddelande till allt som verkade lite intressant. Så på morgonen ringde jag några och mailade runt lite. En tjej vill komma och titta på lägenheten så hon skulle komma vid fyra när Emily skulle vara hemma. Innan dess gick jag ut på en löprunda och jag börjar redan känna att man börjar komma tillbaka, vilket känns väldigt skönt. Jag städade och fixade i ordning en del innan hon kom.

Och hon var jätte positiv och ville ha det på en gång. Hon var 18 år och allt verkade riktigt bra. Så jag slipper betala hyran för juni och juli!!! Hur bra som helst! Det löste sig. Sedan ringde jag hyresvärden och kollade med henne och vi ska skriva kontraktet på måndag. Det var verkligen en lättnad, verkligen! En tjej kom och kollade och hon ville ha det.

Sedan började jag packa inför hemresan. Helt plötsligt kändes det så mycket mer verkligt, jag ska faktiskt åka hem. Även om det fortfarande känns väldigt overkligt. Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Vet inte hur sommaren kommer se ut alls. Men när jag började packa ner mitt liv i mina två resväskor kändes det närmre. På något sätt är det kul och jag är förväntansfull att få åka hem. Lika mycket som jag på något sätt är rädd och jag hatar säga hejdå. Visst det är inget för alltid hejdå alls så jag vet inte varför jag kände så men ändå. Tycker lite halvt synd om Emily som ska vara här helt själv (men nu i alla fall bo med någon annan att prata med) hela juni och delar av juli och augusti.

Jag och Emily skulle ta en promenad upp till Starbucks men det var kallt och vi var lata och tog bilen upp istället. Det är lördag kväll och vi gör verkligen ingenting men det känns bara som dagarna nu är en lång väntan även om jag har en hel del inplanerat. Jag behöver sova snart för att orka LA imorgon och för att sova ikapp en hel del förlorade timmars sömn.

Inga kommentarer: