onsdag 20 maj 2009

20 maj - No more school for me this semester

Idag hade jag alltså mina två sista och enda finals eftersom jag inte behövde göra den I bokföringen igår. Jag hade verkligen pluggat till dom båda även om jag igår inte plugga allt för mycket. Däremot kändes Business provet så där. Det är på gränsen åt det ena eller andra håller, hoppas bara det tippar över åt rätt håll. Känns surt om det blir ett B faktiskt men nu är det gjort i alla fall, inget mer att göra.

Ekonomin var svår. Riktigt svår och jag hatar alla hennes sifferfrågor och dumma fakta frågor om små detaljer. En hel bok med massa saker och hon frågar saker som hur stor procent bestod importen från Kina av mellan år 91-07? Däremot kurvar hon provet så den som får högst resultat eller 90 % av totalt blir högsta max resultatet och det hon lägger procenten på. Så jag hoppas verkligen inte någon fick riktigt bra och sabbar för alla andra. Det är riktigt segt om jag får ett B i den kursen eftersom jag innan provet låg på 101 % i kursen men det här provet är 40 % av betyget. Jag hoppas! Även om inte något av proven kändes riktigt bra så är det i alla fall över nu vilket ändå är skönt. Inget mer att göra åt det än att se vad det blir.

Sommarlov! Däremot var det en hel del att fixa innan jag och Emily äntligen satte oss i bilen på väg hem till henne. 7 timmar senare var vi väl framme och det var sent och vi gick direkt och la oss. Men nu är det sommar!

Inga kommentarer: