måndag 8 december 2008

9 december - Final # 2 avklarad


Idag var det alltså Final nummer två på tur i Microeconomics. Jag hade inte kunnat göra bättre än vad jag gjorde och jag får bara hoppas att det räcker. Jag vet att jag ligger runt 90/100 på provet men jag måste slå över på 90 sidan för att klara ett A i kursen eftersom slutprovet betydde ungefär halva betyget i kursen. Det var skönt när det var gjort i alla fall.

Sedan har jag sålt tillbaka min Investment bok idag. Man får 50 % av vad man köpte den för om den går att använda till nästa termin igen. För en gång skull var jag glad över att dollarna har gått upp så mycket, för helt plötsligt fick jag tillbaka 650 :- (och inte 500:-) för boken som jag betalade 1000 :- för. Dom andra böckerna ska jag nog spara men den kände jag inte att jag kommer ha användning för och dessutom fick jag ju tillbaka mer än jag trodde för dom. Så 80 dollar i handen var ju inte helt fel.

Sedan när jag kom hem hade jag fått paket! Hur glad blev man inte? Julklappar! Men det dumma var att det stod att jag inte fick öppna det förens på julafton. Jag vill ju öppna nu, det är så långt tills julafton. Men tack i alla fall och jag lovar jag ska inte öppna det ännu, även om jag verkligen verkligen vill för jag är ju så nyfiken.

Du är bäst! Tack! Du vet inte hur glad det gjorde mig!
Sedan blev det en löprunda och 100 meters intervaller på bana och sedan hem och äta och plugga det sista inför imorgon. Förresten åker jag och Sofia nog till LA på torsdag till fredag! Imorgon har jag min sista final och jag kan inte beskriva hur skönt det känns. Jag känner mig ändå ganska redo för den vilket också känns skönt. Får bara hoppas det går bra. 800 sidors bok och 100 frågor på det, då vet man ju inte riktigt vad som kommer komma eller om man har oturen att få frågor på dom få sidorna man var lite osäker på. Men, men snart JULLOV och LA!

Inga kommentarer: