tisdag 2 december 2008

3 december - Sista provet, förutom slutproven, anklarat

Idag hade jag som sagt mitt sista prov förutom slutproven nästa vecka. Det var i bokföringen. Första 60 frågorna var som vanligt men de andra 40 frågorna fick vi använda boken till. Den första delen kände som den gick jätte bra, nästan förvånansvärt bra. Jag vara bara lite osäker på max 10 frågor. Andra delen gick sämre, hur det kunde göra det kan man ju fråga sig när jag hade boken och allt men jag tror jag fick bättre resultat på första delen än andra. När jag lämna in min andra del sa min lärare att han ville prata med mig. Han sa ”You did really well on the first part.” Så jag fick antagligen ett A på provet! Jätte nöjd och glad gick jag därifrån. Nu kanske jag till och med kan få ett A i kursen om jag får ett klockrent A på slutprovet om precis en vecka. För övrigt har jag jullov om en vecka! Jag längtar.

Igår tittade jag över mitt betyg i ekonomin och jag har ett medel på alla proven på 94,5/100 så om jag klarar ett A på slutprovet får jag även A i den kursen. Däremot vill jag inte hoppas för mycket utan kommer vara nöjd med ett B i båda dom kurserna. Min kvällskurs däremot är jag rädd för att jag inte kommer klara. Mina finals är en essay fråga och jag vet inte ens om plugg skulle hjälpa mig i den frågan, för då hade jag fått lägga ner flera dygn bara på det och det har jag inte tid med. Hoppas jag klarar kursen ändå. Nu blir det mycket pluggprat men det är bara en vecka kvar.

Nu har jag ändrat mina kurser lite igen eller en av kurser. Jag ska fortfarande läsa Macroeconomics (med Jenn för den delen fick jag reda på igår), Mangerial Accounting, Track and Field, försäsongsträningskursen och sedan har jag bytt min sista kurs fram och tillbaka hela tiden och just nu är det International Politics. Jag hade först International Economics men den passar inte riktigt med mitt schema så jag bytte till en hälsa kurs men nu bytte jag igen. Kurserna börjar bli lite fulla nu så nu kan man inte vänta för länge innan man bestämmer sig. Nu är politics kursen full på min tid jag tog sista platsen därför valde jag om. Vi får se hur det blir, eller så väljer jag om igen till något helt annat.

Just nu börjar jag bli lite trött på att med så många människor på så liten yta. Det är sån skillnad från att bo där hemma.

Tre bra saker med idag: provet, god tacos och tre timmar ensam hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

World Market, eller Cost Plus som det också kallas, ligger på state street. Andra sidan från Paseo Nuevo, gå ned mot stranden. Alltså på vänster sida om du går nedåt, några hundra meter senare finner du affären. Det enda svenska jag hittat är julmust, glögg, pepparkakor och ballerina + singoalla kex. Men det är ju inte så dumt..

Det har hänt en hemsk sak därhemma, och det är väldigt svårt att vara ensam här nu utan min familj. Men jag är ändå glad att jag inte behöver möta det hemska på samma sätt ändå som jag skulle gjort om jag varit hemma. Här kan jag leva vidare lättare..

Men även innan detta hände så har jag längtat hem mycket i perioder. Att man bor i Santa Barbara betyder just inte att livet är perfekt, ibland vill jag så himla mycket hellre vara hemma i Sverige. Bara för att allting "låter" underbart för alla andra, betyder det inte att det faktiskt är jäkligt svårt att göra någonting sånt här.

Cred till oss.. ;) Hoppas du har det bra, ditt jullov kommer snabbare än mitt ;(
Kram.