måndag 15 december 2008

16 december - Jag kunde då inte hälla mig ifrån State St idag heller

Idag var det väldigt jobbigt att gå upp ur sängen för det var så kallt i längenheten och så varmt och gott under täcket men efter en halvtimma kom jag upp i alla fall. Det blev en snabbfrukost och sedan tog jag på mig löparkläderna för en springrunda. Eftersom jag sprang på kvällen innan kände jag av det en del men det blev 45 minuter och sedan 100 meters intervaller och stryka på La Playa. Man blir så motiverad när man är där. Ska bli kul att kunna träna där med Tobias när dom kommer. För på torsdag kväll är dom här. Kommer på något sätt kännas konstigt att ha dom här i Santa Barbara men väldigt kul också. Nu är det inte mycket folk kvar här i Santa Barbara. Alla har nästan åkt hem till sina familjer förutom några få. Tur att man inte ska vara här helt själv i alla fall för det hade nog blivit ganska långtråkigt. Sedan kom jag hem, hel nöjd att jag faktiskt gjorde hela passet.

Jag pratade med mamma och bestämde vad dom skulle ta med av mina saker från Sverige. Man glömmer verkligen snabbt av vad man har där hemma. Men nu kommer både jacka, jeans, skor och klänning! Sedan gick jag upp till skolan och fick lämnat in min CSN verifikation letter och där uppe träffade jag Sofia. Sedan tog vi en tur ner till State. Satte oss och tog en kaffe, vilket brukar bli en vana just nu. En bra vana däremot för det är alltid kul att träffa Sofia för en fika. Sedan gick jag med henne en stund på stan för att leta julklappar. När jag skulle hemåt gick jag förbi affären som jag vet gör vissa väldigt glad så jag kunde inte annat än gå in och handla. Det där bankkortet har dragits oroväckande mycket det senaste men så har man ju lov också.

Imorgon blir det storstädning och fixa saker innan familjen kommer hit. Kan behövas fixas en hel del faktiskt. En springrunda också så klart. Vad skönt det är med lov måste jag säga. Även om man har en del att göra så hinner man faktiskt med det mesta man måste få gjort varje dag vilket är en riktigt skön känsla.

Förresten jag kommer ha ett medel på 4.0 dvs. A (MVG) i alla mina ämnen från hösten! Känns riktigt bra eftersom jag verkligen har kämpat och det har varit riktigt tuffa kurser.

1 kommentar:

Anonym sa...

kul att din familj kommer, min kommer också imorgon! ska åka och överraska dom på flygplatsen :P