torsdag 25 december 2008

26 december - Sista dagen i San Francisco

Idag gick vi upp kvart i sex! Jag gick upp kvart i sex (!) Tro det eller ej men det är sant. Hur kunde jag komma upp så tidigt då? Jo mellandagsrea och affärerna öppnade mellan sex och åtta och vi skulle lämna hotellrummet klockan elva så om man skulle hinna med något fick man göra det innan och då fick det bli så tidigt. Däremot måste jag säga mellandagsrean var då inget att hänga i granen, mer ett fiasko. Det var inte mer rea än det var innan julafton, okej det var en hel del rea då men ändå. Så vi fick inte köpt någonting faktiskt. Så vi kom tillbaka till hotellet klockan kvart i elva, tomhämta. Vi checka ut och sedan gick vi till frukoststället precis bredvid idag igen. Det blev skina och ost omelett med färsk frukt idag också Grymt gott! Sedan bar det tillbaka mot Santa Barbara med bilen. Den här gången tog vi däremot motorvägen hela vägen för nu hade vi ju redan sett Highway 1. Det gick fortare men var inte lika mycket att se. Vi tog en matpaus på In and Out vilket var gott för vid sex var vi riktigt hungriga. Jag har ätit så mycket nu när familjen har varit här men det kan behövas också.

San Francisco var verkligen en stad värd att åka till! Jag gillade verkligen den. Mycket mer mysig en LA men ändå en jätte stor stad som har allt. Mycket sevärdheter också. Golden Gate bron är alltid något jag har velat se på riktigt och det var verkligen så bra man kan ha förväntat sig. Nu har jag alltså sett det på riktigt. Det här var nog inte sista gången jag var i San Francisco, det hoppas jag inte.

Inga kommentarer: