onsdag 3 december 2008

4 december - Sista riktiga skoldagen

Jag kom precis på att det faktiskt var ett tag sen (för länge sen) jag var riktigt glad. Så där överdrivet glad om ni fattar. Ganska tragiskt men kom på det. Visst jag har skrattat och varit glad men inte det här lyckoruset eller när man bara skrattar och inte kan sluta eller när man bara vill le hela tiden så det nästan gör inte i kinderna men man kan ändå inte sluta. Den känslan har jag inte haft på ett tag och saknar.

Igår kväll låg jag och vred på mig länge innan jag somna. Jag hade jätte svårt att sova men jag var ändå jätte trött. Dessutom var jag hungrig men jag orkade inte gå upp igen för att äta något men till slut somna jag. Imorse vaknade jag inne jag egentligen behövde för alla andra var vakna och det är svårt att fortsätta sova då även om man hade velat. Så jag fick ganska mycket tid på morgon så jag hann med en dusch bara för att vakna upp och sedan såg jag dagens avsnitt av julkalendern bland annat.

Skolan idag var sista riktigt skoldagen. Jag hade ekonomi och fick tillbaka provet vilket gick hyfsat och hade min sista träning med XC lag. Lite tråkigt men ändå skönt. Jag gillar träningarna och allt med laget, det är det som är kul och ger mig energi. Det är inte min sista löpträning i livet men nog min sista Cross Country träning i livet. Hela dagen var annars lite lam och jag var inte på mitt bästa humör och bara en blick av mig själv i spegeln svarade på det mesta om hur jag mådde så jag försökte undvika att titta mig i spegeln. Har insett att jag faktiskt inte har sett mig själv i spegel på länge, alltså på riktigt, förens idag. Jag såg så liten och vilse ut…

När jag kom hem var jag helt slut och fruktansvärt hungrig så jag värmde köttfärssås och pasta vilket var gott. Sedan har jag pluggat och fått gjort en hel del faktiskt vilket var skönt. Jag var och handlade också, extrapris på köttfärs ($ 1,25/pound) så hela lägenhet # 32 var där nere i stort sätt som alltid när dom har extrapris på köttfärs. Nu sitter jag och ser på någon gammal konsert med Enrique Iglesias från Malta på MTV. Vet inte vad som är bra med honom egentligen men något är det för jag gillar hans låtar. Ping pong låten nu! Det får mig bara att tänka på jag och två underbara personer i mitt liv sittande på en balkong i solen, tittade ut över poolen och de andra balkongerna, med stereon på högsta volym med just den här låten, för att se vem uppmärksamhet vi fick idag. Kommer aldrig glömma den veckan!

Tre bra saker med idag: löpning efter stranden, nu är det helg och om två veckor kommer familjen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, kän dig inte dum alls. Det var tvärtom väldigt skönt för mig att höra att inte alla bara lever ett drömliv här, förutom jag.

Det är lite läskigt ibland. Jag tänkte på det där du skrev om att vara jätteglad tidigare idag. Jag har inte skrattat så att jag inte kunnat sluta (och fått kramp i magen) sedan jag kom hit. Det brukade jag alltid göra förut med mina kompisar. Det jag önskar mig i julklapp är en kompis som man kan flumma och vara galen tillsammans med. Undrar om tomten kan fixa det..?

(Föresten så var jag på Malta när MTV var där i sommras, undrar om det var det du såg på, eller om de var där igen..)

Anonym sa...

Jag har inte heller varit så glad på länge..:( vill också skratta så att det bubblar i magen o man inte kan hålla det inne längre, saknar det, vi brukade ju skratta så.. Kom hem snart !!!!