lördag 27 december 2008

28 december - Idag fick jag nycklarna!



Idag skulle jag träffa Emily och fixa kontraktet och få nycklarna till min nya lägenhet. Jag måste säga att jag var nervös men exited. Jag älskar ordet exited, det är ett så bra och positivt ord och jag är verkligen exited för det nya året som börjar om bara tre dagar. Jag knackade på min förmodade nya lägenhet klockan tio och möttes av Emily. Sedan kom Abdul (ja han hette så) som var hyresvärdens man för att vi skulle gå igenom lägenhet så att det inte var några fel på den, vilket det inte var. Både jag och Emily hade bara den här dagen på oss i Santa Barbara innan vi båda skulle åka här ifrån, vi till LA och hon hem till Sacramento. Det dumma var att hyresvärden inte var där nu så vi var tvungna att åka hem till henne i Mesa. Innan var jag tvungen att fixa en check på hyran och depositionen till henne så att jag kunde flytta ni i januari. Jag blev dumförklarad när jag kommenterade att banken är ju stängd på söndagar så jag inte kunde fixa det idag. ”Vad ska du till banken och göra? Jag förstår inte?” säger Emily till mig. ”För att fixa checken, säger jag. När det slår mig att jag nog har checkar hemma och Emily frågar om jag inte har ett check häfte bara. Jag ringer pappa och vi åker och hämtar min bunt med Bank of America papper och hittar till slut checkarna. Sedan skulle vi åka till Mesa med andra ord och möta Emily där. Jag kände pappa fick köra och vara med. Känner mig fortfarande inte vuxen när det gäller sådant här och hatar fylla i alla formulär för jag tycker aldrig dom är riktigt klara som jag vill att de ska vara. Väl där uppe möter vi hyresvärden, och snurrigare person får man leta efter. Jag fick fylla i en del papper och skrivit ut min första check, nästan för enkelt. Dom blev helt förvånad när vi sa att checkar inte existerar i Sverige. Sedan åkte Emily med oss till Mesa center där vi fixade kopior till nycklarna till lägenheten till mig. När jag hade lämnat checken och fått nycklarna kändes det som jag hade tagit hela steget. Så nu kan jag meddela att jag officiellt ska flytta. Den 5 januari går flyttlasset (inte för att det är så stort men ändå). Nu när familjen är här kommer flytten gå så mycket lättare och dessutom ska vi till IKEA innan och köpa saker till mitt nya rum. Jag ska dela en lägenhet med ett stort vardagsrum och kök och två stora sovrum med en tjej från Hawaii, Leigh och en tjej från Sacramento, Emily. Emily och jag är rumskompisar. Leigh har jag ännu inte träffat så det blir spännande när hon kommer den 12:e. Sedan kommer Emily den 15:e igen. Jag hoppas verkligen det här sa bli toppen.

Efter att fixat allt det här hade klockan hunnit bli riktigt mycket och nu var det dags att vi kom iväg mot LA. Så vi gjorde lite lunch och hoppa in i bilen och bar oss av söder ut. Det var riktigt fint väder idag vilket alltid är kul när man åker den vägen. Väl framme på vårt hotell i LA lämna vi bara sakerna och bar oss sedan iväg mot City Walk, området utanför Universal of Studio. Vi gick inte in för det är jätte dyrt och klockan var alldeles för mycket för att det skulle vara någon idé. Vi gick istället och åt massa Kina mat och sedan tog en tur på City Walk. Efter det blev det en biltur ner till Hollywood och Walk of Fame innan vi åkte tillbaka till hotellet.


På City Walk, utanför Universal Studios

Idag hann jag då med riktigt mycket måste jag säga. Både fixat klart med lägenheten och varit i LA och sett en hel del. Imorgon bär det av mot Las Vegas! Det är alltså där jag ska spendera mina sista dagar för år 2008 för det är inte många dagar kvar.

Inga kommentarer: