fredag 19 december 2008

20 december- Visa familjen vart jag har spenderat mina senaste fem månader någonstans

Idag började dagen med en löptur med bror min. Det var riktigt fint väder idag så det var riktigt bra. Sedan visade jag dom skolan och hur vackert det är här. Det ser ju faktiskt ut som på bilderna. Sedan lagade mamma lunch till oss, pannkakor och vad jag är tacksam för att någon lagar mat för mig. Helt underbart! Sedan var vi var vi uppe vid Shoreline Park och åkte runt lite och sedan blev det en sväng ner på State. Kul att visa dom stan lite. Sedan åkte vi och handlade på Ralphs. Känns så lyxigt att kunna åka bil överallt. Jag som annars alltid går eller tar bussen och det är så mycket krångligare. Nu ikväll blev det god mat, klyftpotatis, sallad och biff. Nu är jag jätte trött vet inte om det beror på att jag helt plötsligt slappnar av när familjen är här och då kommer tröttheten. Dom andra är däremot minst lika trötta och jet-lagd. Det blir nog tidig sömn idag så man utnyttjar sista dagen vi har i Santa Barbara nästa. Innan vi begär oss upp till San Fransisco på måndag för att fira jul. Bilresan ska däremot ta ungefär 6 timmar så det blir en lång bilresa.

Förresten Emily ringde mig idag. Hon hade pratat med ägaren och allt verkade som det skulle och inga problem alls. Så jag ska träffa henne och ägaren den 26 eller 27 december och skriva kontrakt och få nyckel och allt. I’m so exited!

Inga kommentarer: