söndag 28 december 2008

29 december - Vaknade upp i LA och somnade i Vegas

Vi vaknade på hotell rummet i Los Angeles och jag var jätte trött för jag sov så hemskt dåligt. Har gjort det två nätter nu. Har varit så förkyld så jag vaknade mitt i natten och hade jätte ont i bihålorna och huvudet. Sedan är jag inne i en period när jag drömmer mycket och sover ganska oroligt. Jag kom i alla fall upp efter mycket om och men till frukosten på hotellet. Det var väl inte den bästa men okej. Lite bröd och flingor och våfflor var vad som fanns.

Resan till Las Vegas var längre än jag trodde. Folk har sagt att det är så nära men det tog nästan hela dan innan vi var framme. I och för sig tog vi en timmas stopp på Target där jag fick shoppat massa bra saker. Pappa som vänta utanför hade tur eftersom det var 22 grader och sol idag så han hade det nog inte så farligt där ute i solen ändå. Vi åkte först genom LA där det var jätte varmt och soligt. Sedan passerade man över bergen och vissa av bergstopparna var snöbeklädda till och med. Bakom bergen åkte vi i stort sätt genom ett ökenlandskap med kaktusar. I ökenområdet fanns nästan inga hus alls utan bara den raka långa, långa motorvägen. Det var väldigt vackert men jag skulle aldrig vilja bo där ute i ingenstans, för det är verkligen i ingenmansland. När vi närmade oss Las Vegas till slut såg man en stad i ljus. Massor av ljus på alla byggnader och det såg verkligen ut som på filmer och bilder. Imorgon ska vi utforska stan mera.

Snöbeklädda toppar i bergen


Oändliga landskap


Jag gillar verkligen åka bil, för jag tänker så bra då och slappnar av. Att bara sitta där i timmar och titta ut över landskapet och låta tankarna flöda. Lyssna på musik. Det är något jag till och med kan längta efter ibland när jag inte åkt bil på länge. Därför gillar jag bilresor som dom här. Dessutom är det ju bara ett plus när landskapet är så vackert som det är här. När jag ser oändliga landskap sträcka sig ut tänker jag på att vara på väg i större utsträckning än bara ett resmål. På väg i livet, vart saker leder till. Jag söker ibland svar men jag vet inte om man ska leta efter dom eller bara låta dom komma till en. För är det säkert att de faktiskt kommer till en om man inte letar utan bara väntar?

Vi tog in på ett hotell här i Vegas, där det var lägenheter med kök och allt i rummen. Riktigt snyggt rum faktiskt och hotellet hade stort gym, inomhuspool och soldäck. Dessutom var det massa aktiviteter här så vi behöver egentligen inte lämna hotellet för att sysselsätta oss själva de sista dagarna på år 2008. Nu är klockan däremot alldeles för mycket och jag borde sovit för länge sen. En sväng till gymmet hann jag med nu ikväll ändå vilket var skönt men nu är det god natt och sov gott!

Inga kommentarer: