torsdag 8 april 2010

29 mars - 4 april - Spring Break

Det har varit väldigt dålig uppdatering av mig i bloggen det senaste. Först och främst för att jag har varit borta på Spring Break en vecka, för det andra efter det har jag haft en hel del att ta igen, för det tredje har jag behövt ett lite break från skrivandet också. Men jag är nu tillbaka om du var orolig!

Spring Break var riktigt bra. Förutom att jag började med att vara sjuk tills på onsdagen. Mina föräldrar kom på tisdagen och hälsade på. Jag mötte de nere i LA på tisdagen och sedan begav vi oss ner söder ut. Det blev en sväng igenom Huntington Beach, Newport Beach, Laguna Beach, och tanken var att vi skulle ta oss ända ner till San Diego den dagen men det hann vi inte. Istället stannade vi en natt i Dana Point.

Onsdagen hann jag med en löprunda för att utforska hamnbyn. Ett mysig men litet ställe. Efter det begav vi oss ut på vägen ner till San Diego, där vi anlände senare på eftermiddagen. Vi hann med en sväng nere vid stranden och senare Downtown den dagen vilket var ett riktigt mysigt och fräscht downton för en gång skull.

Torsdagen bestod av en tur till Sea World! Det var helt klart värt det och det bästa var späckhuggarna och klätterställningarna. Jag kände mig som ett barn igen men det var inte helt fel.


På fredagen så skulle vi bege oss upp igen men innan dess blev det ett stopp i La Jolla på University of California San Diego för jag skulle hälsa på Amber en snabbt när jag ändå var där nere. Jag saknar henne men det var riktigt kul att se henne. Jag hoppas hon kommer upp hit någon gång snart innan jag åker härifrån. Efter det åkte vi upp till Huntington Beach och gick en sväng på stan och på piren. Det var helt klart ett surf-häng och ett ställe jag gillade väldigt mycket. Vi skulle stanna en natt där men istället åkte vi upp till LA och Santa Monica där vi ändå skulle spendera helgen. Vi fick ett bra hotel riktigt centralt.

Lördagen så blev det en långrunda bort till Venice Beach och efter hela stranden. Man upptäcker så mycket när man springer vilket är en stor fördel. Efter det blev det shopping, shopping, shopping.

Söndagen begav vi oss till Universal Studios! Det var riktigt kul att se och många coola grejer! De spelade in Desperate Housewives när vi var där och vi såg husen men tyvärr kunde vi inte se några skådisar. Efter det blev det att vi begav oss till Santa Barbara igen för på måndagen var det skola för min del igen och jag hade en hel del plugg att göra innan dess. Men det var helt klart ett bra lov och jag fick se massa ställen jag inte sett ännu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! vi är två tjejer som ska på semester till LA i tre veckor i maj, om du har varit där, var är bra att bo? vad ska man se? ska man hyra bil? svårt att köra i LA kanske med tanke på all trafik? svara gärna till min mail alexandrajohansson15@hotmail.com tack så mkt, kram!

Sarah sa...

Jag mailar dig svaren!