fredag 23 april 2010

23 april - So the ticket is booked and I am going to New York!

Fredag, äntligen! Jag fick ett telefonsamtal från min blivande tränare (troligen, förhoppningsvis) och han ville extra kolla med mig så han kunde boka och köpa biljetten för mig till NY så jag kan komma och hälsa på. Självklart, allt är extra checkat och nu är biljetten också köpte! Jag ska till New York. Det blir däremot en väldigt kort visit men det kommer vara värt det ändå. Enligt NCAA (idrottsdivisionen skollaget är med i) regler så kan jag inte vara på campus mer än 48 timmar vilket gör att flygresan måste planeras in så jag inte överstiger de timmarna. Jag kommer flyga från Santa Barbara under dagen torsdagen den 13 maj och mellanlanda i Salt Lake City och sedan vara i NY sent den kvällen. Sedan har jag hela fredagen där och åker hem tidigt på lördagen den 15 maj. Jag ska bo hos en av tjejerna på campus och hon ska visa mig runt osv. Det ska bli så kul att se skolan på riktigt och få en bättre inblick i skolan och allt.

I övrigt så har jag börjat skrivit på mitt 6-8 sidigt research paper som ska in på måndag. Jag behöver lägga mer tid i helgen på det här vilket är ganska segt. Jag hatar att ha saker tills på måndagar! Träningen idag var helt okej. Alla andra hade pre meet dag eftersom alla kvalar imorgon till finalerna nästa helg i vårt distrikt. Jag behöver som sagt inte kvala eftersom 5 km inte har kval. Jag och Samantha hade vanligt lugnt pass och benen kändes helt okej.

1 kommentar:

Yasmin sa...

Vad kul att få åka till New York!:)