lördag 17 april 2010

17 april - Just learned that it is not enough to just buy sunscreen you need to put in too, to not get burned!

Idag var det alltså Beach-Day med Sofia som gällde! Det var halvklart/mulet så jag var lite skeptisk men vi packade ihop våra grejer och begav oss ner till Hendry’s Beach nere vid Hope Ranch. Det klarnade aldrig upp men det gjorde ingenting alls för det var helt lagom varmt. Dessutom var det soligt men bara lite disigt. Det är nästan bättre så ibland så man slipper stekvärme. Det blev en heldag på stranden med lunch och allt. Jag fick läst i min bok och tagit en tupplur och vi bara hade det bra. Dessutom såg vi massvis med delfiner idag. Jag tror verkligen det är säsong för det nu så vi bestämde att vi så snart som möjligt ska försöka åka på valsafari och försöka se valar och delfiner där ute för det finns många, tror det eller ej. Det hade varit riktigt kul! Senare kom också Sofias pojkvän och hans kompisar förbi som jag då fick träffa för första gången. Kul för henne alltså, en toppen kille till en toppen tjej!

Jag och Sofia skulle vara med killarna och festa på kvällen men planen var att de alla skulle ut sen. För en annan som inte är stor nog i det här landet så skulle jag bara få vara med och förfesta vilket inte riktigt är så jätte kul. Så jag stanna hemma istället men glad ändå för jag hade en toppendag med Sofia ändå! Alla andra ville däremot ut idag också, förutom jag. Min telefon har pipit i ett med sms och frågor om jag ska ut men nej inte för min del ikväll, jag sparar mig till nästa helg.

Jag köpte jag solkräm förra veckan, en helt ny stor flaska men glömde den hemma för jag hade så brottom iväg på morgonen. Eftersom det inte var särskilt klart så var jag inte så oroad för att bränna mig, vilket jag borde. För självklart brände jag mig. Inte i ansiktet däremot som fick lite solkräm innan jag gick hemifrån på morgonen men överallt annars. Så imorgon blir det nog ingen solning i alla fall.

Idag fick jag även svar på varför jag varit så Enormt deprimerad och känslig på senaste och varför det har känts som jag har haft fuldagar precis varenda dag det senaste. Ganska skönt att veta att jag inte är helt onormal, bara halvt, och att det fanns en anledning till varför allt blev så Enormt fel på en och samma gång.

Inga kommentarer: