fredag 9 april 2010

5 april - 9 april- Back in school again but it is not that much left

Hela söndagen kväll och en bit längre än så satt jag uppe och skrev på mitt kommunikations arbete som skulle in på måndagen plus min engelska uppgift. Det var väldigt segt att gå upp på måndagen klockan halv sju efter väldigt lite sömn och börja en ny skolvecka, men det gick. Jag fick in mina arbeten och avklarat dagen och även träningen. På kvällen träffa jag mamma och pappa och vi gick ut och åt på CPK min favorit restaurang. Efter det åkte vi och handlade massvis med mat så jag klarar mig ett bra tag nu.

På träningen på tisdagen var det enda hårda passet för veckan vilket gick okej. På kvällen gick jag och mamma och pappa ut och åt på en restaurang nere i hamnen för det var deras sista kväll här. Innan dess hann vi också tvätta all min tvätt vilket inte var helt fel. Det har varit riktigt kul att dom varit här men på något sätt var det inte jätte svårt att säga hejdå ändå eftersom jag kommer hem så väldigt snart. Nästan för snart. Jag börjar frukta den här hemresan och att lämna SB, jag vill inte… jag bor här.

Onsdagen var en vanlig onsdag med lektioner och träning. Det var däremot väldigt fint väder idag, väldigt varmt och helt underbart! Torsdagen bestod av samma fina väder och nu är skolveckan faktiskt slut. Det går så fort så jag hinner knappt med. Imorgon (fredag) tävlar jag, vilket är mitt näst sista lopp för säsongen. Jag är taggad och vill göra bra ifrån mig, jag hoppas och ska göra allt för att få en bra tid imorgon. Helgen ser ut att go crazy och uppdateringar kommer om det senare.

I övrigt har jag fått samtal från tränaren på Hawaii som undrade vad som hänt med mig, om jag blivit antagen etc. Jag sa att jag varit upptagen vilket är sant även om det inte är så svårt att skicka ett mail till honom. Vi får se hur det går. Dessutom har jag massa alternativ just nu och många beslut att ta, personer att ringer, saker att fixa. Men helst av allt hade jag önskat jag bara varit här i ett år och kunnat stanna ett år till. Det hade varit så mycket lättare och då hade jag kunnat vara kvar med alla som är här nästa år igen, vilket i stort sätt är alla mina kompisar här. Framtiden får utvisa vad som händer. Vi får se. Nu är det helg och jag ska tänka på annat.

Inga kommentarer: