onsdag 21 april 2010

21 april - Is that REALLY your natural hair color?!? You have the hair color of a 5 years old!!! I'm so jealous!

Imorse hade jag engelska och inget mer med det. Kommunikationen var som vanligt, vår lärare pratade på om sitt liv under halva lektionen och om lördag hur allt ska gå till. Efteråt skulle jag sitta vid ett bord för Kommunikationen för att få ihop mina timmar. Jag stressa över där och ingen var där. Vädret var riktigt dåligt idag men det regna inte. Det blåste däremot jätte mycket, typ storm. Sen var det bara max 12 grader idag så jag gick tillbaka över hela campus igen och prata med min lärare och vi ställde in det på grund av värdet. Så istället så ska jag göra det imorgon, om värdet tillåter. Värdet idag har nog varit det kallaste jag någonsin upplevt här i Santa Barbara, i alla fall bland top fem dagarna.

Så istället fick jag lite tid hemma innan träningen vilket var skönt. Jag fick äntligen svart på dumma mail som legat i inkorgen allt för länge och städat upp på rummet och sådant man inte hinner annars. På träningen idag så hade jag mitt första ”tuffa” pass sen förra tisdagen. Det var däremot uppvärmning, tröskelträning 3*5 min och nedjoggning. Jag slapp ha GPS klockan och tempot visat och skulle bara köra på känsla. Det kändes faktiskt riktigt bra, vilket var en enorm lättnad! Jag var så mycket mer positivt efter dagens pass än jag varit så väldigt länge efter träningen. Imorgon är jag ledig från löpning däremot, vilket var planen. Jag känner jag hade kunnat springa men jag kör enligt planen nu.

Efter träningen skyndade jag mig hem och duscha och åt och promenerad sedan ner för att klippa mig. När jag satte mig ner så kom som vanligt fråga:Är det din naturliga hårfärg?” Ja. ”Nej det kan det bara inte vara. Seröst Nej, vad gör du med det? ingenting?” Hon var så fascinerad av mitt hår att hon ville visa det för alla på hela salongen så där satt jag som ett annat fån. Hon sa att mitt hår ser ut som en 5 årings hår, men att jag ska ta det som en komplimang för det är så alla vill blondera sitt hår. Dessutom fråga hon hur gammal jag var för det är så sällan man ser någon med så blont hår över 16 år. Hon tala också om för mig att min hårfärg är mer ovanlig (mindre vanlig) än rött hår, bara 2 % har så blont hår på riktigt. Hon sa också att om jag någonsin ens tänker tanken på att färga mitt hår kommer hon döda mig. Hon klippt mitt hår och det blev riktigt bra. Jag är jätte nöjd. Det ser så fräscht ut just nu. Hon klippt upp det lite mer men inte mycket och toppade det en hel del. Nu ser det så friskt och fint ut. Jag älskar gå och klippa mig och undrar egentligen varför jag inte gör det mer ofta.

Inga kommentarer: