tisdag 20 april 2010

20 april - You need to look more closely to see the true signs

Imorse fick jag pratar med pappa mera om NY och pratat om hur det hela verkar. Vi kom väl inte fram till så mycket mer än vi redan gjort men det var skönt att överlägga det hela igen. Jag behöver fundera och överlägga det här mer än en gång. På utsidan kanske det ser ut som jag är lugn just nu men mina tankar bara kretsar kring det här och allt annat kallat Framtid, med stort F. Jag kollade idag när jag får reda på om jag får några stipendier från SBCC och jag får vänta ett tag till innan jag får besked om det, hon sa början av maj.

På statistiken skulle vi få tillbaka provet från förra veckan och massa andra saker vi gjort men lärare var sjuk! Det jag har gjort de senaste veckorna som jag ännu inte fått tillbaka är ganska av görande för mig i kursen och kan göra att jag slipper göra en hel del jobb om jag gjort bra ifrån mig så det var ganska typiskt att han inte var där. Vi slutade tidigare däremot eftersom vi bara gick igenom en ny del idag.

På träningen idag så gick det helt okej, ännu ett lugnt pass. Som jag sa till min tränare, det känns inte som jag flyger fram men jag är inte så seg så att benen inte vill gå framåt överhuvudtaget. Så jag ska väl säga att det känns helt okej nu. Det regnade imorse men på träningen sken faktiskt solen även om det var blåsigt och lite kyligt.

Ikväll har jag gjort resten av veckan läxor i stort sätt vilket känns skönt att det är gjort. Imorgon händer mycket. Lektion, lektion, tre timmars promotion för lördag för COMM, träning, sen klippa mig. Däremot ska det regna imorgon vilket kommer göra saker mer komplicerade men det löser sig nog.

Jag har insett det är inte långt kvar på den här terminen, på den här perioden i mitt liv, på min tid i SB, det här kapitlet i mitt liv börjar gå mot sitt slut. Det är väldigt delade känslor kring det. Det är ledsamt, spännande, tråkigt, utmanande, hemskt, osv. Men allt har ett slut, och ett slut är början på något nytt.

Inga kommentarer: