onsdag 28 april 2010

27 april - I actually had stopped believe things like that actually happened these days but apparently they do

Idag hade jag statistik på morgonen där vi fick våra uppdatering om våra betyg för tillfället. Jag räknade på det och jag kan nog hoppa över allt som kommer nu i kursen om jag får bra på quizet vi hade förra veckan och det vi ska ha på torsdag och hamna på 100,7 %. Dvs. över 100 % behöver jag inte göra vår final. Så jag kanske kan få ett A i kursen redan nästa vecka men jag måste extra kolla med honom så jag slipper göra sista provet och quizen och vår final och få ett A ändå. Jag vet inte om han kanske vill att jag gör testerna ändå för att få hoppa över final men jag vet inte. Jag måste kolla det nästa vecka. Det hade varit väldigt skönt att redan avsluta kursen nu, kan jag ju säga.

På träningen idag så hade vi 1200, 800, 400*2 på bana. Jag har inte haft ett banpass på flera veckor och ingen workout i något nämnvärt tempo alls på det senaste så jag var ganska rädd för att det här skulle ta död på mig. Jag kan först grejen att jag borde göra något i race liknande workout men jag vet inte jag var ganska skeptiskt till tempot jag skulle hålla och allt jag skulle göra med det lilla jag gjorde förra veckan. Första 1200ingen gick okej totalt men jag var helt ute och cykla med varvstiderna. Jag kände mig så off och hade ingen känsla för tempo alls. Det var lite därför jag skulle göra passet också. Jag kände att workouten slet ganska bra på mig och speicellt mina vader. Det hela gör mig väldigt orolig för hur lång tid det ska ta och återhämta mig från det här. Jag gjorde ice-bath och stretcha en massa efteråt. Vi får se, jag hoppas det inte kommer ge några större konsekvenser. Hoppas!

Eter träningen gick jag till biblioteket och fick hjälp med mitt research paper som jag tyckte ändå var helt okej men jag fick en del jag måste ändra på. Sen kom jag hem, jätte hungrig och väldigt trött. Jag hade inte så mycket tid på mig att pusta ut däremot för jag skulle träffa Cameron. Han kom och hämta upp mig och utan att jag hade tänkt på det insåg jag att vi faktiskt skulle på en date. Händer sådant nu förtiden på riktigt? Att killar faktiskt bjuder ut en tjej? Tydligen. Han hade planerat hela kvällen och vi gick till en jätte mysig restaurang Downtown och åt. Sedan åkte vi tillbaka hit och kolla på film. Det var för en gång skull kul att se att det faktiskt finns sådana här killar för dom växer inte på träd, inte här i alla fall.

Inga kommentarer: