måndag 26 april 2010

26 april - I start to getting to comfortable with calling this my home when I only have five weeks left here

Jag kom upp imorse och gick utanför dörren och möttes av världens dimma. I vanliga fall när det är dimmigt blir det alltid väldigt varmt senare så jag hade shorts på mig bara vilket jag senare ångrade för varmare blev det inte. På morgonen var det så dimmigt att det kändes som att det regnade för att det var så fuktigt.

På engelskan hade vi respons lektion på våra papers. Jag hade inte nästan helt klart utkast så tyvärr får man inte mycket respons då. Jag hatar egentligen att få respons från andra i klassen när man inte är på samma nivå. De kan inte riktigt ge någon bra kritik eller tips vilket gör att det känns ganska onödigt. Jag försöker däremot alltid ge konstruktiv kritik som man faktiskt kan göra något åt för jag vet hur mycket det själv ger.

På kommunikationen så hade vi diskussion om lördagens event. Tydligen hade i stort sätt inge dykt upp och det hela blev mer eller mindre ett fiasko. Jag är glad att jag inte gick och fick gjort mina timmar innan i veckan. För jag hade känt att det hade varit sådant slöseri med tid. Så lektionen för min del var ganska ointressant. Vi ska skriva ett paper om projektet som ska in på måndag men det blir ett ganska lätt, ordbajs paper med varken rätt eller fel och bara tankar och idéer i stort sätt. Vilket jag är ganska bra på så jag är inte så orolig för det.

Jag fick en paus och fika med Sofia idag. Det var kul att se henne som vanligt och få prata ut om allt med henne vad som händer för tillfället i våra liv. Hon ska stanna här i sommar och nästa år också nu. Det känns så konstigt att hon ska vara här och inte jag. Dessutom börjar jag bli för bekväm med att säga att Santa Barbara är mitt hem när jag ska åka härifrån om fem veckor. Fem veckor!

På träningen idag hade jag väldigt stela ben. Jag blev också ganska förvånad när jag fick reda på att jag ska köra samma workouts som alla andra. Så denna vecka kommer typ bli jobbigare än förra och jag tävlar för sista gången på säsongen på fredag vilket inte riktigt känns logiskt. Vi hade 45 min idag plus alla övningar efteråt vilket jag inte riktigt förstår varför. Coach var däremot på dåligt humör så det var inte riktigt någon idé att diskutera det kändes det som. Imorgon har vi ett banpass som jag redan nu är väldigt rädd för. Jag undrar verkligen hur den här veckan och loppet på fredag ska gå. Jag måste börja fokusera på allvar inför loppet nu om jag ska sluta säsongen med ett bra lopp!

Inga kommentarer: