fredag 30 april 2010

29 april - Finally when pieces starting to falling into the right place it is the worst timing ever

Imorse kom Cameron förbi på morgonen och vi åkte upp till Starbucks och hade kaffe innan min lektion. Vi hann inte ses så länge men ett tag i alla fall innan han släppt av mig vid skolan igen, och körde hela vägen tillbaka till Carp.

På statistiken fick vi tillbaka våra quiz som jag förvånansvärt fick 14/16 på. Till slut kom vi fram till att han hade rättat fel så jag skulle haft alla rätt. Däremot fick jag inga fler poäng för han ville inte ge mig det. ”Du har redan för bra i den här kursen för att ens behöva dom där poängen så jag tänker inte ge dom till dig”, säger han på ett skämtsamt sätt. Visst men ändå. Vi hade ett nytt quiz idag som gick bra.

Benen kändes bättre idag på träningen vilket var en lättnad även om vi inte ska överdriva om hur lätta benen kändes. Det var bättre än igår kan vi ju konstatera i alla fall. 93 är det magiska numret. 93 varv och jag klarar säsongens mål men jag vet inte. Vi får se. Efteråt stretcha jag i hundra år och gjorde till och med ice-bath för en sista gång. Det ska förhoppningsvis hjälpa något mera. Idag var första gången jag faktiskt började inse: det här är min sista träning, imorgon är mitt sista lopp, jag är jätte nervös och det här är ju sorligt. Jag hoppas på imorgon men jag måste hålla nerver och koncentrationen på topp. Jag vill avsluta den här säsongen bra däremot. Håll alla tummar ni har, 4:50pm PST då går startskottet. Så mycket som jag ville säsongen skulle vara över, så lite vill jag att den ska vara över nu. Benen är trötta men jag hatar avslut. Speciellt när det inte kommer tillbaka igen.

Väl hemma igen så gjorde jag klart inför imorgon och åt och liknande men jag mest flumma runt. Cameron kom förbi sen efter hans lektion var över, och vi såg en film även om jag borde pluggat men jag tror inte ens jag hade kunnat få något gjort ändå. Det var jätte mysigt att ha honom här igen. Det tråkiga är när saker börjar fall på plats när tajmingen är så otroligt dålig. Fruktansvärd dålig!

Inga kommentarer: