lördag 17 april 2010

16 april - Sometimes you need other things to think about and get away from everything

Idag så skulle jag alltså inte träna vilket gjorde att jag hade en hel dag fri. När hände det senast? Jag tänkte därför att jag idag skulle ha en ta hand om mig själv dag. Jag tänkte klippa mig och sen gå på stan och avsluta dagen med middag och bio med Sofia. Däremot hade dom ingen tid alls varken idag eller imorgon för klipping så jag bokade in onsdag istället. Så nu ska det bli gjort för det behövs verkligen! Istället blev det en del plugg ute i solen vilket var skönt för då slipper jag oroa mig för en del av det för resten av helgen. Jag åkte sedan ner på stan för att få lite saker fixade. Jag fick inte riktigt fixat det jag skulle men lite annan shopping blev det i alla fall. Sedan mötte jag upp Sofia och vi gick till Natural Cafe för mat och sedan blev det bio. Date Night! Den var faktiskt roligare än vad jag trodde den skulle vara. Innan vi tog bussen hem blev det stopp för kaffe. Det var en bra dag faktiskt och jag behövde den här dagen.

Däremot gror de där tankarna på allt annat där i bakhuvudet och jag vet inte vad jag ska göra. Jag försöker komma på lösningar och hoppas på mirakel besked och på en sådan där ”plötsligt händer det” upplevelse men som tyvärr inte kommer. Just nu behöver jag något positivt besked av något slag av framtiden, något som kan vägleda, något som kan hjälpa mig på traven. Jag hoppas!

Inga kommentarer: