söndag 25 april 2010

24 april – An interesting “freshman night” out in IV

Idag var kval dag för alla förutom mig i stort sätt. Tävlingen var nere i Ventura och jag hade planer på att åka med men jag gjorde ändå inte det för jag hade en hel del att göra och det skulle bli en väldigt lång dag där nere. Efter att ha haft lite Skype samtal är jag glad att jag bestämde mig för att inte åka med på tävlingen för jag insåg hur mycket det var jag behövde få gjort den här helgen och nu snart. Jag kom på att jag bara hade en vecka på mig att betala depositionen för skolavgiften för skolan i NY och de skulle skickas med brev och nu pratar vi USA inte Sverige. Där det tar minst 3 dagar att skicka något men mer troligt typ en vecka. Panik! Dessutom hade jag inga pengar. Jag och Emily satt här hemma och hade båda två panikångest för allt vi var tvungna att göra men till slut fick vi båda rett ut en hel del som tur var. Jag fick postat mitt och börjat skriva på mitt research paper som ska in ett färdigt utkast på måndag.

På kvällen skulle jag med alla track människor och festa. Efter mycket om och men blev det bestämt att vi skulle till IV. Först träffades och Emelie och Alex och skulle sedan få skjuts ut med Carina men når hon kommer så får alla inte plats helt plötsligt och det var massa strul. Som tur var skulle Erika också köra ut så det löste sig men det var när att jag vände där och hoppade över det. Alla kom iväg och ut till IV och vi var först hos Paige och sen gick vi vidare på någon Waterpolo fest. Det var kul men slutade så tidigt som vanligt. Istället blev det en freshman kväll i IV när vi mest gick omkring vilket jag inte gjort på så länge. Typ över ett år. För jag hatar det men det var inte allt så farligt den här kvällen ändå. Dessutom träffa jag Cameron en kille i tennis laget där ute som ville ha med mig vidare men jag ville inte lämna alla. Vi skulle höras på söndag däremot. Vid två åkte vi tillbaka Downtown efter en lång kväll men ganska bra kväll ändå. Det var ne kul och intressant natt.

Inga kommentarer: