torsdag 22 april 2010

22 april – So I guess I am going to NY, or at least to visit!

Jag fick tillbaka mitt statistik prov idag, 92 % fick jag och jag hade massa slarvfel. De jag var osäker på hade jag fått rätt på men missat sådant jag kan. Det är ganska segt för nu måste jag kanske göra sista provet ändå. Vi hade quiz sen som gick helt okej tror jag, vilket var skönt.

Jag hade ingen träning idag för som vi hade bestämt innan skulle jag ta idag off. Dessutom var vädret inte bra idag heller så jag slapp sitta där för COMM. Det gjorde att jag fick tid för massa andra viktiga saker som behövdes fixas och kollas upp. För jag fick mail från tränare på skolan i NY och skolan kan betala en flygbiljett över till NY så jag kan hälsa på! Så det blir mellan den 13-15 maj! Biljetten bokar han nu imorgon förhoppningsvis så det är kul. Jag ser verkligen fram emot det, det ska bli kul att se skolan på riktigt och se vad det är jag ger mig in på. Därför var jag tvungen att kolla upp massa saker innan så jag verkligen kunde åka dom dagarna. Först kolla jag så jag inte behöver vara med stipendieutdelningen om jag får något vilket är den helgen. Dessutom är det Southern California Championship den helgen så jag gick förbi min tränare och prata om mina chanser att gå vidare. Men som jag redan visste är det bli typ omöjligt att gå vidare dit för så måste jag flyga fram nästa helg och springa på 18:30 kanske om det ens räcker. Så det hela går att åka den helge vilket är skönt. Det är helgen precis innan finals week. Jag ser verkligen fram emot att få åka! Och att resan och boendet blir betalt är dessutom ett plus.

Under min runda på campus mellan olika byggnader gick jag också förbi international student office för att se om min advisor hade någon tid idag och prata med mig. Det hade hon vilket var bra. Jag ville kolla upp möjligheterna att stanna kvar här och jobba och hur det fungerade. Hon berätta om att jag kan få tillåtelse att stanna ett år och jobba men inom min major i sådan fall och jag måste fylla i ansökningar och skicka in. Det verkade inte allt för komplicerat bara det att det tar tid. Ansökningen borde redan varit skickad men vi hade kunnat fixa det ändå sa hon men de måste göras i nästa vecka i sådana fall. Så det är väldigt otroligt att jag gör men jag ville kolla möjligheterna att göra det.

Väl hemma har jag lagat mat och lagat mat. Det blev en sådan eftermiddag när jag lagade massa olika rätter som jag sedan kan frysa. Så nu har jag färdiglagad mat för ett bra tag fram över. Jag och Sofia skulle göra något idag med hennes pojkvän och hans kompisar men det blev tyvärr inte av. Det får bli en annan kväll. Istället blev det en lugn kväll.

Inga kommentarer: