tisdag 1 december 2009

1 december - Happy First December

Idag så hade jag först mitt matte prov, oj! Det gick inte så väldans bra. Jag skulle pluggat mer till det för så svårt var det inte men jag hade helt enkelt bara inte lärt mig formlera och hur jag löser några specifika uppgifter. Vi får se på torsdag hur det egentligen gick men jag hoppas på att bra B i alla fall på provet. Det är så surt om det provet kommer förstöra hela mitt betyg i den kursen som jag egentligen inte alls har svårt för. Men det är väl ingen idé att oroa sig för mycket innan jag verkligen vet vad jag fick på det. Sedan gick jag och fick reda på mitt Communication prov som jag hade igår och jag fick 46/50 vilket var väldigt bra eftersom provet var svårt. Så nu har jag nästan rott i hamn allt i den kursen vilket är en lättnad. Däremot satt jag idag och gjorde de sista ändringarna på min sista lab i COMM och imorgon ska jag ha mitt sista föredrag, min final, eftersom jag valde att göra den redan denna vecka så jag slipper göra det under finals-week.

Jag var och pratade med en lärare idag som jag nog ska ha nästa termin i Intercultural Communication. Jag ville prata med henne och se hur kursen var uppbyggd och liknande för att få en bättre bild av om jag vill ta kursen eller inte. Den verkar intressant och jag tror faktiskt jag vill läsa den nästa termin men vad mer vet jag inte än. Sedan gick jag och handlade lite mat nere i affären jag brukade handa i förut. Jag fick massa billigt och bra som jag behövde.

Jag såg första avsnittet på julkalendern idag, vilket var helt okej även om det känns väldigt konstigt att det är december redan. Sedan blev jag så trött att jag sov en stund för jag var alldeles för trött för att direkt börja plugga. Jag somna om efter klockan ringde men vaknade sedan igen av att telefonen ringde. Det vad FRIDA! Hon ringde från Nicaragua där hon och Line nu är. Jag blev så glad för att hon ringde, det gjorde hela min dag eftersom jag har saknat henne ganska mycket de senaste dagarna. Jag hade kunnat prata hur länge som helst med henne men tyvärr dog min telefon efter ett tag. Jag längtar så tills de kommer och hälsar på mig i januari! Ska bli så kul.

Sedan har jag fått en del plugg gjort (som vanligt), engelska, Communication och lite Enviromental studies. Imorgon har jag mitt sista tal i Communication plus inlämning och mitt sista ENVS quiz och sedan möte med coach. Sedan ska jag plugga massa när jag kommer hem så jag får så mycket gjort som möjligt speciellt matte och sedan lite PD (min fredags lektion) om jag hinner. Och förhoppningsvis ska jag också klara av det och överleva dagen. Det är inte långt kvar!

Inga kommentarer: