fredag 4 december 2009

3 december - I do not know how I do this but I do not complain, either I have a really good luck or I am just really smart

Imorse hade jag matte och fick tillbaka mitt matteprov från i tisdag vilket jag inte ville ha eftersom provet inte kändes som att det gick särskilt bra. Jag fick 93 % på provet, högsta betyget i klassen som vanligt faktiskt! Vad hände där? Dessutom så hade han rättat fel en uppgift så jag fick 94,5 % med bara 9 fel av ca 160 poäng och provet kändes inte som det alls gick särskilt bra och jag trodde jag inte kunde alls mycket. Visst hade jag ganska bra koll på det men jag var ändå ganska osäker eftersom varje fråga alltid är värd så mycket. När han gav tillbaka mitt bara han skratta och sa att jag var anledningen till varför han inte kurvade provet, dvs. att han hade tagit den som hade högst resultatet i klassens som maxpoäng, alltså den personen hade fått 100 % på provet och sedan hade de andra fått sin procent utifrån den siffran. Han kurvar egentligen inte men eftersom alla andra hade ganska dåligt på provet hade han gjort det den här gången. Så jag var ganska nöjd! Dessutom så fick vi reda på mycket om vår final nästa tisdag och den kommer troligen vara lättare än senaste provet eftersom den innehåller uppgifter från allt vi har gjort under terminen. Allt blir ju svårare och svårare så även de lättaste vi gjorde i början av terminen kommer vara med och mindre svåra uppgifter än sist. Så jag ska nog klara av att ett A. Ska plugga en del i helgen nu och få det gjort och så jag fattar det hela.

Sedan hade jag engelska och fick tillbaka min portfolio och jag fick ett P. Dvs jag klarade kursen! Man kunde bara få godkänt eller inte godkänt i kursen och jag klarade det. En del klarade den inte och får ta om kusen och av de som klarade den fick många P- men jag fick inte det utan P, så det var ett självklart godkänt i kursen. Engelskan, check! Jag gick där efter och pratade med min Communication lärare och jag fick 100/100 på min presentation igår, så jag får A i kursen! Communication, check! Saker och ting börjar bli avklarat nu!

Däremot hade jag en hel del att göra senare. Först en hemsida och sedan en fyra sidig self-evaluation att göra tills imorgon i min fredags kurs som skulle in. Det blev tid i biblioteket och sedan hemma och jag blev klar och klockan blev bara lite efter tolv vilket var ganska bra eftersom jag började med sakerna idag. Däremot kunde ögonen knappt hålls öppna och jag börjar känna att den här terminen tuffa jobb börjar ta ut sin rätt. Det är inte mycket energi kvar att spela på men imorgon är sista riktiga skoldagen för den här terminen sen är det bara mina finals så jag kommer överleva och kunna hamna på ett plan hem till Sverige den 14e, oroa er inte!

Dessutom har jag en god nyhet, eller en oväntad nyhet, jag kanske har hittat en skola för hösten 2010 där jag både kan få akademiska och idrottsliga stipendier på. Däremot ligger skolan i, Chicago. Vad hände där? Chicago? Ja, råga mig inte riktigt men tränare vill ha mig där. Jag uppdaterar er om mera när jag vet mera men vem vet jag kanske hämnar i Chicago hösten 2010 till våren 2012, det lät skärmande och ganska oväntat. Vem vet var framtiden tar mig?

Inga kommentarer: