onsdag 2 december 2009

2 december - I felt really lost in there but I know how to workout

Imorse var jag uppe tidigt ännu en morgon. Jag hade först quiz på morgonen vilket gick helt okej. Sedan hade jag Communication presentation vilket gick okej, inte jätte bra. Jag hoppas det var tillräckligt bra vilket jag för reda på morgon. Men nu är jag helt klart med allt mitt i den kursen. Så imorgon får jag reda på mitt slut betyg i kursen vilket mer stor sannolikhet inte kommer vara något annat än ett A. Jag ska däremot lyssna på alla andra finals presentationer på måndag och hjälpa en kille i min klass med hans presentation eftersom man måste ha någon som hjälper än med sin dialog man hade skrivit. Skönt, en sak avprickat!

Sedan hade jag möte med coach idag i en timma. Vi gick över vinterprogrammet och lite om den här säsongen och förväntningar för nästa säsong. Jag ser verkligen fram emot att få börja springa igen på måndag och framförallt friidrottssäsongen. Jag har som mål att springa 5 km under 19:30 men coach trodde att om jag vill och har lite tur med mig kan jag springa ner mot 19:00, vilket gjorde mig bara mer taggad. Sedan gick vi igenom en del stretch övningar eftersom jag alltid har problem med tighta muskler och speciellt vader i slutet av säsongen. Dessutom har jag nu i två dagar haft så tighta vader och ben muskler överlag. Det är speciellt ena vaden som är som att den har krampat hela natten och jag har till och med svårt att gå. Det kan till stor sannolikhet bero på att jag slutade springa så tvärt och benen är inte vana vid att inte bli stretchade och träna. Därför fick jag order och ville själv, gå till gymmet och köra på eliptiker där. Jag har däremot aldrig varit i gymmet för jag gillar inte tanken på att gå in och stå på en maskin istället för att springa ut efter stranden i solen. Däremot får jag inte springa nu så därför måste jag gå in där. Jag kände mig helt lost där inne ska jag säga och bad henne om hjälp och hon ville visa mig allt vilket jag inte ville för jag kände mig väldigt dum. Det är inte så att jag inte vet hur man tränar vilket det nästan verkade som. Jag fick i alla fall tränat och gjort strykeövningar efteråt och stretchat ordentligt. Det känns inte så mycket bättre nu men förhoppningsvis blir det bättre imorgon. Det var skönt att få svettas lite och flåsa lite. Jag ska försöka få in en till dag denna vecka också. Väl hemma igen har jag gjort en del matte vilket gick helt okej för en gång skull vilket var skönt. Nu måste jag sova för det har jag inte gjort mycket på länge och det blir inte tillräckligt med timmar i natt heller kan jag redan säga men därför borde jag sova nu! Imorgon är sista riktiga skoldagen för terminen, om vi bortser från min flumm-fredag som aldrig har varit vanlig ändå.

Inga kommentarer: