söndag 13 december 2009

11 december - I Still hate packing and I am definitely Still really bad at it

Ja nu har jag försökt i två timmar, utan större framgång. Allt väger mer än man tror och man vill ha med sig massa saker för man har ingen aningen om vad man kommer använda. Och min största fundering är hur man faktiskt klär sig i ett vinterkallt/regnigt-blåsigt Sverige? Det är hemskt att erkänna men jag har ingen aning om vad jag ska ta med för vad använder man så här års? Dessutom har jag insett att det här är näst sista gången jag åker härifrån hem till Sverige vilket innebär att jag borde ta med mig allt jag inte använder här nu men vill ha hem den här gången. Usch det här är ju mer jobbigt än att ha finals. Jag ska nog reda ut det hela imorgon men det blir nog inte allt för lätt tyvärr. Jag har börjat i alla fall. Dessutom måste jag tvätta imorgon eftersom jag har så mycket tvätt.

Idag har jag annars prata med pappa på Skype och fått lite redigt ut om resan och allt. Sedan blev det en löprunda och sedan stan för att fixa de sista julklapparna jag skulle fixa här. Dessutom fick jag köpt en julklapp till mig själv vilket jag både behövde och förtjänade. Däremot var det halkul att gå omkring där i ösregnet, det öste verkligen ner hela dagen idag. Imorgon behöver jag bara ta en tur till Mesa och köpa det sista men inget stan i alla fall.

Nu borde jag sova så jag pallar det här imorgon. Snart syns vi Sverige!

Inga kommentarer: