söndag 6 december 2009

6 december - Sundays make me think better but I do not know if that is better

Imorse gick jag först på en morgonen promenad och tittade på Santa Barbara International Maraton som gick imorse. De gick i mål nere vid skolan men startade ute i Goleta någonstans. Jag ska också springa ett maraton någon gång i mitt liv, men jag tror jag ska vänta med ett helt maraton tills jag blir äldre för man är oftast bättre på att springa så långt då. Jag vill däremot göra en halv maraton någon gång i en närmare framtid. Jag vill springa antingen Santa Barbaras halv eller hel maraton någon gång i mitt liv, det ger mig en anledning till att åka hit någon gång senare i livet också.


Sedan har jag pluggat idag, sista söndagsplugget för i år. Det blev inte särskilt mycket gjort för jag hade tankarna på helt andra saker. Lite blev gjort i alla fall, en lite tröst. Det är bara svårt med söndagar ibland, man borde vara väldigt prodaktiv en söndag men det är så svårt. Dessutom finns det utrymme att tänka på annat på söndagar som aldrig riktigt finns annars så självklart blir tankarna ockuperade av de tankarna. Sådana här dagar hade man egentligen kunnat göra något helt annat stället för att sitta hemma och försöka men utan någon som helst framgång.

Dessutom nu har det varit så kallt i veckan. På något sätt gillar jag det, för jag kan använda den delen av garderoben som jag annars inte kan göra. Däremot har vi ingen värme i lägenheten så jag går omkring i hur mycket kläder som helst och dricker mest te. Det är mysigt men ändå kallt och svårt när man inte är utrustad för det. Denna vecka som kommer ska det däremot bli ännu kallare och kanske till och med bli minus grader på natten eller runt noll. Sedan ska vi få fint Göteborgsväder också, regn säger prognosen fram tills jag åker hem. Vi får hoppas det är fel, men något solbränd kommer jag nog då inte hem som. Tillbaka till plugget...

Gårdagens mindre lyckade försök blev ändå inte så misslyckat efter allt i alla fall. Dessutom idag har jag mest pratat med Sofia om våra problem men vi har nog kommit på en lösning och på onsdag får vi se hur det hela kommer gå. Det är nästan mer skrämmande än vad alla våra finals. Vad hade jag gjort utan henne alltså?

2 kommentarer:

Sofia sa...

Aw ditto! Det hjalpte verkligen att ha dig att bolla med. Sa tack du med :)

Det kommer nog ga bra. Jag kopte ett kort idag (lyckades hitta ett utan massa religiosa grejor/karleksforklaringar och jag vet vad jag ska skriva...

Good luck us!

Sarah sa...

Det är bra att vi har varandra :) Okej, bra! En bra start och jag vet också hur jag ska börja det hela...