måndag 7 december 2009

7 december - Back in my running shoes in the rain!

Imorse vaknade jag upp i ett kalt och mörkt rum med ljudet av porande regn utanför mitt fönster. Planen var att jag skulle ut och springa på morgonen innan min lektion. Jag måste säga det var svårt att ta sig upp och ut men jag var så glad att jag gjorde det. Jag sprang omkring där i ösregnet med världens största leende på läpparna och folk trodde seriöst jag var dum i huvudet, som för det först gick utanför dörren i det regnet, för det andra gick ut på en löprunda i det värdet och för det tredje med världens största leende på läpparna och jätte glad. Jag bryr mig däremot inte för det var en bra start på min dag. Som sagt nu har förträningen för friidrotten till våren börjat och de två veckors vila vi fick är över.

Efter det gjorde ja mig i ordning för min sista Communication lektion. Jag satt bara där och drack te och lyssnade på alla andra vilket inte var allt för jobbigt. Jag behövde bara hjälpa en av killarna i klassen med hans rollspel i hans presentation men det var allt. Jag slutade med 99 % i kursen förresten vilket är ganska hyfsat. Sedan skulle jag träffa en av mina matte klasskompisar för hon ville kolla över saker inför vår final imorgon, eller mer jag skulle hjälpa henne att förstå. Jag träffa henne i helgen och kunde inte säga nej, sen träffa vi halva världen i matte labbet som jag också fick hjälpa. Jag började nästa fundera på om jag kanske borde vara en matte tutor. Däremot försvann den tanken när jag frustrerat bara ville därifrån och få henne att fatta, långsamma personer utan egen åsikt är, tyvärr något jag har svårt för. Vi fick däremot gjort en hel del men jag hade inga hjärnceller eller energi kvar när jag kom därifrån.

Väl hemma har jag pluggat det sista i matten inför imorgon och nu började jag snart sova för provet börjar klockan sju imorgon, ja sju! Vår lärare gav oss en extra timma än vi borde få så provet blir mellan sju och tio och inte åtta och tio. Man kan komma när man vill men jag ska nog vara där runt sju så jag får det gjort och kan gå sen och ha hela dagen fri till allt annat jag borde göra imorgon. Önska mig lycka till för imorgon!

1 kommentar:

Sofia sa...

Haha jag hade ocksa glott konstigt pa dej! Du ar ju galen! Det oste ju ner och var svinigt kallt