tisdag 8 december 2009

8 december - It can be cold, really cold in California too

Just i detta nu sitter jag här med te och en långarmad tröja och två tjocktröjor över det, sen leggings och mjukisbyxor och tofflor och fryser ihjäl. Jag önskar jag var hemma framför brasan med en filt. Vår värme fungerar inte i lägenheten och det är så kallt. Däremot har jag varken ork eller tid att ringa husägarna och fråga om de kan fixa det åt oss. Så här sitter jag och huttrar i Kalifornien. Just nu är det fem grader utanför fönster och på nätterna är det runt noll. Dessutom idag på min löprunda såg jag snö uppe i bergen. Det känns på något sätt konstigt att se snö här även om det bara är långt, långt upp i bergen men nu är det tillräckligt kallt för det där uppe.

Imorse var jag uppe vid sex och kämpade mig iväg till min matte final klockan sju. Det var däremot en vacker morgon med sol och allt men kallt som sagt. Jag är ändå glad att jag gick dit så tidigt för provet var långt och tog hela tiden. Efter tre timmar av matte var min hjärna helt slut jag kunde inte tänka eller något. Däremot gick provet ganska bra så jag ska nog inte vara allt för orolig att jag klarar ett A i kursen, annars blir jag förvånad faktiskt. Däremot gick jag och fick lämnat in papper för CSN och liknande. Sedan blev det en löprunda för att bli lite mer pigg i hjärnan. Det hjälpte men jag hade träningsvärk idag, då går så snabbt att komma ur form igen. Däremot var det ju meningen men det känns.

Nu ikväll har jag halvpluggat till min final imorgon klockan åtta i Environmental Geology. Jag känner att jag ändå kan en del men visst jag kanske skulle pluggat mer och mer koncentrerat men det ska nog lösa sig ändå. Förresten om en vecka så kommer jag vara hemma i Sverige! Tiden går fort men det är en hel del att göra innan så man ska inte ropa hej innan vi kommit över ån, som det är sagt. Imorgon ska det nog regna och vara kallare än idag.

Inga kommentarer: