lördag 30 augusti 2008

30 augusti - Födelsedagsfiranden, träning och IV

Igår sov jag ut eftersom det var fredag och ingen skola. Men jag har insett att jag inte kommer vara helt ledig på fredagar för vi ska tydligen träna fredagar om det inte är tävling då. Så klockan ett skulle jag upp till skolan och fylla i några papper så att jag kan tävla (alla dessa papper!). Sedan började träningen klockan två. Det var intervall i backe och ett hårt pass som stod på schemat. Vi har blivit ett ganska stort gäng som är med nu i laget och det är mycket kul folk. Jag trivs verkligen med dom. Nu ska vi börja individualisera träningen mera också vilket är bra eftersom vi är på väldigt olika nivåer. Jag har kommit i tjejernas A-grupp vilket är kul. Intervallen i backe vad länge sen det var jag gjorde det, senast var handbollsfysen i backe genom åren. Jag tror faktiskt jag är ganska bra på det och vad kul det var men sjukt jobbigt. Vi gjorde fem styckena och jag gav verkligen allt i sista och då menar jag allt. Då säger coachen klarar ni en till? Jag tänkte först köra en till men när jag hade bestämt mig för fem var det inga krafter kvar efter dom, om jag hade blivit tillsagd att göra sex från början hade jag däremot lätt klarat det. Nästa vecka dras tempot upp på träningarna och sen är det tävling på fredag i Ventura. Det är bara jag och Paige som ska springa av tjejerna för dom andra har inte gjort sina hälsokontroller än. Paige är typ bästa tjejen i laget så det blir svårt att hänga på henne men jag ska göra mitt bästa. Jag är så glad att jag gick med i laget för jag tycker verkligen det är kul.

Igår fyllde Wiker 19 år och Paige 18 år, så det blev mycket sjungande och så. Efter träningen kom jag hem och då hade killarna fixat tacos, tårta och allt. Så vi firade Wiker och Hörnell och Skaris hade skrivit en låt till Wiker, sjukt bra! Dessutom fick hon massa Ben and Jerrys glass av oss i present, den glassälskaren hon är. Senare på kvällen kom lite folk hit och vi förfesta lite och sedan drog vi mot Transit Center för att ta bussen mot IV. IV var ingen höjdare igår, många festade i torsdags eftersom många inte går i skolan på fredagar här. Så jag drog med alla till någon gata längre upp än där vi brukar vara eftersom Fabian och några i mitt lag var där. Det var helt okej där men festen dog ut ganska fort, som alltid här borta. Sedan blev de lite mat och sen körde Fabian hem mig och Skaris och några till. Kvällen var väl ingen höjdare men inte hel fel heller.
Beer-pong som alltid här!

Nu sitter jag här och inser att klockan är redan halv ett och jag har inte gjort någonting. Jag borde ta tag i allt jag borde göra men jag skyndar långsamt! Vad som händer idag är en annan gåta.

Inga kommentarer: