torsdag 21 augusti 2008

21 augusti - Bättre idag!

Idag har jag mått bättre än igår. Igår hade jag en riktigt dålig dag. Kändes som allt gick emot mig och allt var jobbigare än vanligt. Men som sagt idag var en bättre dag. Dåliga dagar har vi ju alla oavsett var vi befinner oss i världen.

Blev lite avbruten där var tvungen att dra ner till affären och köpa chake and bake till våra rumskompisar som snart är tillbaka från LA. Jag insåg i affären att jag inte har ätit godis eller choklad någon gång här borta. Helt sjukt! Så jag var bara tvungen att köpa lite choklad på samma gång. Det var precis vad jag behövde! Jag har försökt med Diet-Coke, glass, Diet-7up, vindruvor m.m. men ni insåg jag vad jag verkligen behövde. Sådana här stunder finns det inget som är bättre än choklad, verkligen inget.

Igår sprang jag mitt första lopp igår kväll. Det var en ny tjej med i laget igår också så vi är fyra tjejer nu. Alla dom andra har sprungit Cross Country typ hela sina liv och så kommer jag som typ aldrig sprungit ett lopp i hela mitt liv och ännu mindre varit med i ett Cross Country lag. Det gick däremot bra för mig och jag är nöjd med min insats. Det var sagt att vi inte skulle ju hundra i det här loppet utan mer komma in i det och ta det som träning. Det var ett lopp för hela Santa Barbara som går varje onsdag varje vecka under sommaren och är 5 km . Lika långt som vi kommer tävla sedan och ungefär samma sträcka som vårat hemma-lopp kommer gå. Jag kände däremot att jag var väldigt sliten i benen och seg innan loppet pga. väldigt mycket träning och lite vila. Nu tränar jag 6 dagar i veckan och hemma sprang jag bara varannan dag. I alla fall det gick på ren vilja måste jag säga oh jag gav nog mest av alla här. Jag sprang loppet på 23 minuter på 5km då och kom in som vår andra tjej. Hon i mitt lag som sprang fortast sprang på 22 minuter ungefär men hon ser verkligen inte ut som en löpare så de förvånar mig att hon kan springa så fort ändå. Sedan kom jag en minut efter och Page (en annan tjej i laget) kom in bara några sekunder efter mig och sedan kom Amber in på 25 minuter. Så jag är ändå nöjd. Jag ska försöka pressa min tid mera nu under säsongen så jag kanske kan komma till något av dom bästa loppen i slutet av säsongen, So Cal Championship och State Championship men å måste jag minst ner på 21 minuter för att kvalificera mig dit. Jag var ute och sprang idag igen, recovery-run stod på schemat, men det var jobbigt och jag borde nog hoppat över det för det var bara hemskt. Lördag är jag ledig från löpningen i alla fall.

Idag har jag fixat så mitt bankkort är aktiverat och sen tagit ut pengar och betalat resten av skolavgiften. Pappa har varit så snäll och fixat så jag nog får in mina pengar på det amerikanska kortet imorgon. Det kommer bli så mycket lättare då eftersom jag inte kan betala med mitt svenska eftersom det bara är ett Maestro kort. Därför måste jag betala allt kontant nu vilket har varit ganska jobbigt. Tur man har folk som hjälper och stöttar än hemifrån även om man befinner sig på var sin sida om jordklotet.

Jag har förresten skaffat Skype nu, sarah_gustavsson heter jag där så se till att fixa skype nu allihopa så vi kan prata med varandra gratis! Jag har laddat på min amerikanska mobil med pengar igen nu så folk kan nå mig (+1 805 617 8471). Imorgon händer en hel del; yardsale, träffa Karli, köpa skolböcker, shoppa, festa i IV (sista helgen innan skola börjar så det kommer vara mer sjukt än innan) och sedan kommer det säkert upp annat under dagen också. Snart kommer Hörnell och Wiker hem så det blir chake and bake bakning nu! Vi hörs allihopa!

Inga kommentarer: