torsdag 14 augusti 2008

15 augusti - IV för hela slanten

Idag var den stora händelsen festandet i IV ikväll. Jag hade blivit bjuden på en fest ute på DP (en väg ute vid havet i IV, Del Playa) av Fabian och Amber. Vi var först här i lägenheten och sedan drog vi ut till IV, jag, mina rumskompisar, Justus, Ted och Alex. Vi mötte upp lite folk på bussen dit ut också. Väl därute var vi ganska tidigt eftersom sista bussen går kvart i nio dit ut. Då drog vi mest runt lite och sedan mötte vi upp Ola och Vicky m.fl. och sedan drog vi vidare på DP. Genast blev vi uppbjudna till en fest med massa amerikaner. Det var så klart gratis dricka och massa folk. Jag träffade en tjej jag pratat med lite innan på nätet, en amerikansk tjej som också ska börja på SBCC. Hon kände igen mig men jag kände först inte igen henne men sen fall bitarna på plats. Jag prata med en hel del kul amerikaner vilket gjorde att jag hade så kul att jag glömde av mina svenska kompisar. Dom hade gått vidare till någon annan fest men jag var kvar där. Sedan kom däremot Fabian och Amber dit för att ta med mig till deras fest. Så vi gick dit sen. Det var huset med julgransbelysningen typ snyggaste huset som alltid har fest och som är ganska svårt att komma in på om man inte känner någon för ovanlighetens skull. Jag hade kul med Amber och Fabian och sedan skulle Fabian hem och erbjöd mig skjuts men då kom jag på att jag inte hade någon nyckel och utan nyckel är det typ ingen ide att åka hem så jag träffa Alex på gatan som hade fixat så vi fick sova i IV istället. Så jag stannade där även den här natten. Det är lättast så om man har någonstans att sova, dessutom har inte luftmadrassen lockat än så mycket där hemma direkt. Jag somna direkt och sov gott hela natten. På morgon fick jag och Alex skjuts till Downtown av kille som bodde där eftersom han ändå skulle dit. Jätte snällt men jag har märkt att sån är amerikanerna.
Bilder från kvällen i IV:






Vicky, Ted och Hörnell!






Balkongen!





Dave och Fabian!

Morgonen dagen därpå var det stranden med Fabian som gällde. Därefter blev det IV för min del.

Inga kommentarer: